2017. május 5., péntek

Szolgálati anekdoták - 124. rész


Már régebben is említettem, hogy nagyon nehezen alszom (keveset és szinte mindenre megriadok). Idegen ágyban - esetleg más nője mellett- meg pláne. (Bár utóbbi ez esetben nem adatott meg). Ráadásul a győri pihenő helyiség négy ágyas. Maga az elképzelés nem rossz. Néhány pici apróságot viszont a szoba kijelölésekor nem vettek figyelembe:
- Négy ember egy időben kizárólag akkor tud egyszerre és nyugodtan aludni, ha ugyan úgy alszanak, ugyanolyan igények mellett és a takarodó és az ébresztő is egy időre esik. Ellenben az emberek nem egyformák, mozdonyvezetőéknél meg ez hatványozottan igaz.
- A szoba a vasútállomás épületében van. Egyik oldalon a vonatok dübörögnek, a másik oldalon -amerre az ablak is nyílik- a város. Hétköznap csak az átlag piásokkal, hétvégén, meccs napon meg jönnek az alkalmi hősök. 
- Mindezt megtetézi az a tény, hogy a szoba közvetlenül egy elég forgalmas gyalogos aluljáró fölött van. Egy csámpás repedtsarkú lotyó végigveret a műköves járólapon a tíz centis sarokkal felfegyverzett topánjában, az hanghatás tekintetében felér egy kisebb vakolatbontási kísérlettel. 

- További probléma, hogy pár éve nyílt egy gyros sütő (amit már többször zártak be higiéniai és egyéb okokból), közvetlenül az aluljáró kijárata mellé. Fizikából tudjuk: a meleg levegő felfelé száll. Így az ott keletkező szagok is.
- Hogy "a kényelem" tovább fokozódjon - már csak - fél óránként a tanácsház tornyában megszólal a fél és egész órát jelző harangjáték. Zárt ablaknál is jól hallható. 
- A helyiségben kettő darab hűtő üzemel. Nem mai gyártmányok, hanem ezer évre tervezett Lehel masinák, amiket deresebb hajú kollégáknak és a korosztályomnak nem kell bemutatni, a fiatalabbak meg kérdezzék meg aput. 
- A téli konfortérzetet tovább növeli a kiöregedett ablak repedésein lágyan keresztül húzó szellő, ami egyúttal a gyengén muzsikáló fűtőtest által termelt hőt olyan intenzitással rántja ki a szobából, mint a szinkron Taurus a két tengelyes pőre kocsit az állomásból.
Egyetlen pozitívum viszont van. És ez igazából már a javulás jelét mutatja. Kimeszeltek! Remek! Éveken keresztül gyűlt ott a segg-, hányás-, kiöntött- és forralt bor-, a száj és izzadság szagával, na meg időnként cigaretta füsttel, amit aztán a jó falak rendre magukba szívtak. Most mindennek vége lett egyetlen meszeléssel. A levegőben kizárólag a friss mész illatát lehet érezni. Mást nem, de a friss meszet töményen és a keletkező párának köszönhetően - mert napközben senki nem szellőztet ki- erőteljesen, sőt fullasztóan. Hajnali háromkor már mintha émelyegtem volna. 
Feljelentkezéskor közöltem a felvigyázóval, hogy józan, de nem teljesen kipihent állapotban jelentkezem. Ahogy Te leszartad, úgy őt se nagyon hatotta meg. Közölte, hogy a gépem benn van. Ezúton tanácsolom mindenkinek, - tanulva az én példámból -, soha ne álljatok szolgálatba! Amikor jelentkeztem, akkor a pihenő és a felvigyázó közötti úton annyira felspanoltam magam, tombolt bennem az adrenalin, hogy néhány perccel később úgy éreztem, hogy nem lesz gond azalatt a rövid öt óra alatt, amíg megfordulok Veszprémből. Gondoltam iszom egy kis kávét, meg energiaitalt és tírárám... Lófasz! Ha fáradtnak érzed magad, akkor inkább mond azt, hogy nem tudod ellátni a szolgálatod. Aztán puffogjanak csak a feletteseid, de Te ne vidd a vásárra se a bőröd, se az egészséged, se az utasaidét! Az a kibaszott 13 százalék nem ér annyit!

Szóval elég morcos vagyok. Lehet ma elteszek valakit láb alól, ha belém köt... vagy holnap... azt' akkor nem kell oktató mv vizsgát tenni... hö hö ...


Szó szerint a pokolban éreztem magam.

Panaszkodom, pedig nem csak itt van probléma. A napokban beszélgettem pár komáromi toronyőrrel (a XIV. torony két munkatársával) és mesélik, hogy a "vadonatúj", eukonform irányító torony annyira mégse kacsalábon forgó palota. Konkrétan: a központi irodának, ahol a fszt-k a 12 órát lenyomják, nincs nyitható ablaka. Mesélik nyáron elég gyakran bedöglik a légkondi. Ilyenkor azért jó lenne, ha valahol megindulhatna a levegő. Aztán panaszolják azt is, hogy télen fáznak, mert csak a légkondi végzi a fűtést, külön konvekciós fűtőtest nincs. Ha meleget akarnak, akkor vinniük kell egy hordozhatót.

Amit még nem nagyon értek, hogy mifaszé' kell a Bakonyba ennyi kocsi:


Jól látod, a sereghajtó egy darab százas VK (137). Lehet egykori Mesterem miatt dobtak ide kettőt (a másik a 104, ami erre ténfereg), hogy le tudja utazni a classic Csörgős útjait és végre levizsgázhasson...? 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése