2011. december 29., csütörtök

Közvetítés a parlament üléséről!

TEGYE FEL A KEZÉT, AKI AZ ÁLLAM PÉNZÉT LOPJA!



Mi van Szíjjártókám, még hazudsz is? Vagy ennyire kínos a kérdés? Ne szégyelld magad, a társaid se teszik! És milyen büszkék rá, látod? Melletted a Jancsika is csak vigyorog. "Megint egy rakás lóvét lenyúlunk ezektől a nyomorult parasztoktól, mi meg jól megtömjük a zsebeinket!" Egy kérdésem lenne, hogy a fenébe lett egy hódmezővásárhelyi jogász/polgármesterből milliárdos?
Na erről csak egy sokak által ismert vicc jut eszembe:

- Hova bújnál, ha sikkasztanál 1,5 milliárdot?
- Természetesen a Parlamentbe, ahova a többiek!
Mi az? Te is ezt tennéd, hidd el! Van ott még elég férőhely! Csak a jó sorba kell beülnöd és akkor ott se baszogatnak többet! Nézd meg ezeket. Szépen körbe bástyázták magukat szarral úgyhogy most senki nem köpködi a tarkójukra a papírgalacsinokat, mint az általánosban! Komolyan mondom, ha előre tudom, hogy tényleg ennyire megéri tanulni... Bár... így nyugodtabban alszom, nem köpköd rám közel 10 millió ember, nem átkozzák a családomat. Igaz nincsenek milliárdjaim, de tisztességesen élek, nyugodt a lelkiismeretem... na jó ehhez hozzá tartozik az is, hogy a memóriám annyira szar, hogy egy rakás dologra nem emlékszem, hogy mikor mit tettem, mondtam, vagy ígértem... Velem ellentétben a kormány legalább megtartja amit ígért: ha pénzt ígért, hát azt is megtartja!
Szépen haladunk egy bizonyos szakadék felé. Már csak milliméterek választanak el tőle, hogy annyira átmenjünk koldusba, hogy lekörözzük még Malawit is! Aki teheti, húzzon el innen a picsába, és próbáljon meg egy élhetőbb, normálisabb életet élni egy másik országban, mert ezt már az bizonyos Isten se állítja helyre, amelyikben oly sokan még hisznek! Vagy ha van akinek elég vér van a pucájában, az indítsa már el azt a bizonyos mindent felforgató forradalmat, amire itt szükség lenne...


Egy másik csodálatos dolog: a VÉGTÖRLESZTÉS!

Nem folytam bele túlzottan a dologba, hiszen esélyem nem lett volna rá. 
A helyzet az, hogy annyira nem értem az egész megfogalmazását, hogy a saját kis agyammal értelmezve és szavaimmal próbálom kivesézni. Az ország cigányprímása, I. Viktor hosszas egyeztetés után megállapodott a bankokkal, hogy a devizahitelesek tartozására írt találtak. No már most. December 23-án délután mentem szolgálatba. Az asztalon ott pihent egy boríték, benne egy rakás papír telefosva -számomra értelmetlen- szavakkal. Ráadásul sietnem is kellett váltani, tehát az egészet elolvasni csak szolgálat végén volt lehetőségem. A történet a következő: el kellett volna mennem Pestre a munkáltatóm humán szolgálati irodájába (amiről természetesen egy kurva szó sem esik, hogy merre van) és ott igényelnem egy papírt, amivel mehettem volna a bankba. Nos ez mint vidékinek (ez már a beszédemen is érezhető) kapásból egy munkanapot vesz igénybe! Mégegyszer: december 23-án olvastam. Legközelebbi munkanap: december 27! Hogy ráérek vagy se, az senkit nem érdekel... Tegyük fel hogy szerencsés vagyok és pikk-pakk mennek a dolgok, egy nap alatt megtalálom az épületet, az irodát, kivárom a sort, megkapom a papírokat. Mire visszaérek a tehénszaros Kamerunba a bankom (Te kinél bankolsz?) már bezár. Egy újabb napon bemerészkedek a zsidó oroszlán szájába és próbálom igényelni az euró alapú hitelem, forint alapúra való váltását. És ilyenkor jön a cikornya a dologba, hogy mivel már 28-a van, és sok az intézendő ügy így az én esetem elbírálása 2-3 napot vesz igénybe. No, de ezek se hülyék, mert 31-én és január elsején nem dolgoznak így már ki is csúsztam a határidőből és buktam az egész partit. Röviden: a kormány (akit nem tudni ki választott meg, mert mindenki tagadja, hogy ő lett volna) megadta a lehetőséget, hogy könnyítse a terheidet. Az hogy neked nincs időd elintézni és hogy a bürokrácia útvesztőiben nem ismered ki magad és nem 10 perces dologról van szó az már a lőtéri kutyát nem érdekli!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése