2011. december 8., csütörtök

Baldachinos ágy

   Bevallom fogalmam se volt róla, hogy mit is rejt magában ez a kifejezés. Gyerekkoromban az emeletes ágy, a fotelágy, meg a rekamié volt ismeretes számomra. Aztán ahogy elkerülhetetlenül cseperedtem egyre több ágy félével ismerkedtem meg. Aztán egyszer, mikor irodalom órára tévedtem előkerült a baldachinos ágy. Na nem úgy, hogy jött négy kerti törpe méretű asztalos és beállított egyet a tanterem közepére, hogy a tanárnő kéjesen vergődjön rajta, hanem valamelyik kötelező olvasmányban kellett volna róla olvasnom. (Na igen, akkoriban hadilábon álltam a könyvekkel. Leginkább csak cincáltam magammal az otthon melege és az iskola rideg valósága közt. Persze azért volt néhány, ami érdekelt és azokat akár kétszer is végignyálaztam -és nem azért mert jó pinák voltak benne)! Akkor, mint tudatlan nebuló elkönyveltem az egészet úgy, hogy bizonyára be van illatosítva, vagy tele van szórva rózsákkal. Szóval valami könnyed, légies tartalmat képzeltem hozzá -és valójában nem is jártam olyan messze a valóságtól! Később, mikor már éjfél után is fent lehettem pár filmben láttam ezt az ágy típust, bár akkor még mindig fingom sem volt róla, hogy ez az! Aztán mivel nem faggatott senki ennek a szónak a mögöttes vagy valóságos tartalmát illetően, ezért egészen mostanáig nem is merült fel bennem a kérdés, hogy mégis mit is jelent. Aztán jött egy internetes bejegyzés, és ismét motoszkálni kezdett bennem az a kurva kisördög, hogy mi a faszért vesz ez a majom egy ágyat, és miért nem csináltatja meg a tetőt és mi olyan rohadtul drága ebben a baldachinos fadarabban? Hirtelen túl sok lett a kérdés, de a google -szinte- mindenre tudja a választ, ezért utána jártam!
   A jó az, hogy tudom, milyen a baldachinos ágy. Viszont továbbra sem értem miért jó, ha egy rakás csipkefüggöny lóg az ágy mellett egy, maláriával fertőzött szúnyogokban szegény vidéken, mint a mienk? A két tartó oszlopot még megértem (szex közben jól jöhet kapaszkodónak), de ha eltörik akkor már komoly fegyver is lehet egy őrjöngő asszony kezében életveszélyes fenyegetést jelentve annak óvatlanul félrekurogató férfitársára nézve! Legújabb ismereteim tudatában valamit biztosan kijelenthetek: nekem sosem lesz baldachinos ágyam!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése