2015. június 27., szombat

Szolgálati anekdoták - 72. rész


Amikor a fejetlenség és a szarok bele hozzáállás orgiát rendez a Cégnél, abból születik később az utaspanasz és a késés, meg a szőnyegszéle. Nincs kőbe vésve (vagy csak nem emlékszem rá), de bevált gyakorlat és jól működő rendszer lenne, ha valóban mindenki megtenné a szükséges lépéseket. A történet a következő (ezt feljebbvalóim ha olvassák (mert tudom, hogy igen), akkor már ezért ne hívjatok fel, köszi!
A jegyvizsgálóm 18:24-kor jelezte az ügyeletnek, hogy a WC lezárt. Nálam a képernyőn is bejelzett időnként az összeghiba. Ez lehet víz hiány, dugulás, bármi. Ezek után az ügyeletesnek a feladata, hogy a forgalom felé jelezze (vonatszám alapján), hogy jön egy szerelvény, amit víz töltésre alkalmas vágányra fogadjanak le, mert valószínűleg víz kell belé. Majd szól a takarító szolgálatnak ugyan ezen információkkal. Nos jelen esetben a Déli személyzete (ügyelet/forgalom teljesen mindegy) szart bele a WC-nkbe utoljára: a XI. vágányra érkeztünk. A huszonegyedik században, Magyarországon előfordulhat olyan, hogy egy fejállomáson (fordulóállomáson) nem minden vágány van kiépítve víztöltésre, pedig alapvetően fontos funkció lenne, hiszen ma már a legtöbb szerelvény télen-nyáron tölthető, mert zárt és elfagyás ellen biztosított. A FLIRT mindenképp. 
Hogy nem lehet leszippanatani a klozet tartályát minden érkezés után, azt még megértjük (az mondjuk továbbra sem érthető, hogy Győrben ezt a műveletet miért nem a tárolón végzik?), de hogy a víztöltés miért nem oldható meg, az azért felháborító.
Szóval megérkeztünk a tehénszaros Déli 11. vágányára, ahol aztán szétválasztás után megindult a harc az idővel. Küzdelmet vívott a takarító személyzet, a vonatkísérők, az ügyelet és az állomás forgalmi szolgálata, majd később az egész masszába bele lett rángatva a start irányító, akiben ugyanúgy túladagolt állapotot idézett elő a Leszarom tabletta, mint az rendelkezőnek. Végül aztán -hogy kinek a nyomására- de a szerelvénnyel indulási időben átálltam a 10. vágányra, hogy megvizezzék az egyetlen egységünket három perc alatt. További percekbe telt (összesen 15-be), hogy végre elindulhassunk. 


A tizenöt perces késésből dinamikusabb indulásokkal és megállásokkal (aki nem tudja, hogyan vezetek, az ne ítélkezzen előre!) sikerült hat percet lefaragni, amit aztán a Bermudák központi bázisa, Almás de Füzitő vissza is adott: megfogtak bejáraton, mert a napok óta az állomáson dekkoló egyik Suzuki vonatra fontosabb volt rátenni a Traxxot. No comment.
A lényeg, hogy a felelősöket továbbra sem vonják majd felelősségre. Mert az ott -az a fostartály a budai oldalon- egy nagy forgalmú állomás és sok a feladat, nagy a felelősség. Akkor erre bármikor lehet hivatkozni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése