2014. július 21., hétfő

Szolgálati anekdoták - 50. rész

   Péntek esti szolgálatom az év viccét rejtette magában, amit a Cég legnagyobb "humoristája" fogalmazott meg. Feljelentkezésemkor így indított:
- Azt találtuk ki neked, hogy elhozol három Desirot a Déliből Esztergomba és ha ügyes vagy, akkor a Suzukival haza is tudsz jönni.
Mondok magamban: tök jó az elképzelés, de az utóbbi időben ebben a túrban csak az átszervezések mennek... Szóval sok jóra nem számíthattam. A poén a Déli ügyeletén kezdődött kibontakozni. Joe tájékoztatott, hogy a "Katica" szerelvényét fogom váltani. Egyből sejtettem, hogy gázolaj annyi lesz benne, mint a classic Bobo napi tartályában (~200l), úgyhogy rákérdeztem. A megérzésem beigazolódott... A folytatás akkor következett, amikor az Északiból egy munkavállaló szintén azt a hármast akarta elvinni Istvántelekre karbantartásra. A kocsiirányító tájékoztatása az én verziómat igazolta, bár azért nem mindennel volt tisztában:
- Az ő ötlete az volt, hogy a három egységből (001-013-002) a középsőt majd Komáromban hagyom és majd akkor reggel eltudják vinni karbantartásra (WC hibája volt). 
- A gázolajkérdést szinén úgy képzelte, hogy majd Komáromban fogom kiszerelni a három egységet. 
Csakhogy szar került a levesbe:
- Ez a szerelvénymenet nem megy el Komáromig, ugyanis Almás de Füzitőn fordul be a 4. számú vonalra.
- A 013-as egység a vonat közepén helyezkedett el, így a szétválasztás és körbejárás is sok időt vett volna el.
Ekkor kitalálta, hogy majd akkor Esztergomban kiszerelem mind a három egységet és majd reggel a "szerelvényezős" visszaviszi Komáromba. Kár, hogy másfél éve nincs gázolajkiadás Esztergomban...
Nagyon jó ütemben haladtam a célállomás felé, háromnegyed órával előbb indultam a menetrendtől eltérően, valamint a vágányzár miatt is nagyjából tíz percet kellett csak várnom, sőt Almásfüzitőn még meg se cseréltem már állt a kijárat! Ennek ellenére, mikor jártam be Egomba leesett az állam: a Suzukival maximum akkor tudtam volna hazamenni, ha a gyárban veszek egyet! Valójában gépmenetben jött vissza a "Maci", kb akkor, amikor én meglódultam a Déliből... Így ért a reggel szEsztergomban:


A mai szolgálatban nem volt semmi hanyatt baszó -a hőséget leszámítva. Na jó, azért amikor ezt a kompozíciót megláttam a szemeim feltapadtak a szemüvegemre:


Semmi gond a maximális sebességgel, a kitérőkön betartandó 20km/h-val(!) sem, ha nem három óra lenne hátra a szolgálatból és mondjuk éjszaka lenne, de így mindent feltartok, ha nem tesznek félre. Biatorbágyon már tornázott is a szolgálattevő (vagy a szúnyogokat hessegette, de lehet, hogy sürgetni akart), de így is csak Herceghalomban vettek ki a Railjet elől...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése