2011. november 14., hétfő

Szolgálati anekdoták - 8. rész



A cím akár lehetne "Szolgálati anekdoták - 7.1" is, hiszen az esti szolgálatomban ismét a legfrissebb és legcsinosabb fehérvári Bzmotorossal volt szerencsém dolgozni. Bár azért nem nevezném 100%-ig szerencsének...
   A fűtőházba érkezésemkor "Csinoska" a szín alatt pihent az "Élüzem"-mel szemben. (Valamikor lehet, hogy élüzem volt, de most egy rakás Élmunkás terpeszkedik benne). Mikor felszálltam rá, még most is az az émelyítő festék szaga volt, mint legutóbb. Az a fajta hűvös is megtelepedett már rajta, amiről nyáron álmodoznak az emberek. Az üzemnapl(op)ó tanúsága szerint semmi érdemi változás nem következett be a gép életében, viszont az állapota ahogy kell romlott: az utastér fűtése -ahol a megfáradt dolgozó szunyálni tér- gyenge, egyesek szerint nagyon -szerintem egyenlő a nullával; a hőntartó berendezés pedig füstöl. Mondok, persze-persze, megint csak nagyzolnak. Megnézem én azt magamnak! Kimentem a klozet melletti kapcsolószekrényhez, akku fel, motor indít, hőntartó kapcsoló elfordít, klikk -mondja a kapcsoló. Mondok, nem is füstöl e...ehhee...öhh.. khhhrhhhmm... mi a... ahhhááhhhh... öööhhhhh... pár másodperccel később, mint ahogy a nagy filmekben és klipekben lenni szokott léptem elő a füstből. A fenyegető nézésemet is előszedtem a jelenethez, majd körül belül egy jó percig próbáltam magamhoz térni -közben néztem, hogy burkolózik kellemetlen füstgomolyagba a fél fűtőház. Miután valamelyest kitisztult a tüdőm visszatértem a motorra, kitapogattam a kapcsolószekrényt -nyitva felejtettem a feljáróajtót és a vezetőállás nyílászáróit így hát a füst egy része megtelepedett azon a kis helyen (legalább elnyomta a festékszagot)- majd klikk. Még egy darabig ontotta magából a halált hozó szmogot, de aztán szép lassan lecsitultak a kedélyei...
   A másik érdekessége a gépnek, hogy akárhogy is igyekeztem a hűtővizet 70 fokig emelni -út közben a jegyvizsgálómmal elindíttattam a hőntartót, mondván most úgy se szívja be a gáz senki (utas egy darab nem volt)- az utastérben továbbra sem emelkedett a kellemes közelébe a hőmérséklet, így a szűkös módszert választva megágyaztam a vezetőálláson... Egen, azt elég szűkösre tervezték a csehszlovák elvtársak úgyhogy lapjával próbáltam valamelyest pihenni, több-kevesebb sikerrel... Bárhogy is nézzük, hogy jó, felújított meg minden, de attól még az alapvető hibáit miért nem lehetne kiküszöbölni? Miért kell még hónapokig kisebb-nagyobb problémákkal futnia egy friss vizsgás gépnek?

1 megjegyzés:

  1. Várnátok meg amíg kifüstöli magát. Nekem is egyszer úgy 5perc után abbahagyta! :)

    VálaszTörlés