2017. június 15., csütörtök

Szolgálati anekdoták - 132. rész

Menni, vagy nem menni?


A helyszín Hegyeshalom rendező, VIII. vágány.

Mindig belefutok ezekbe. Vagyis az ilyenekbe. Vagy csak túl jó a szemem. Egyszer valaki megkérdezte, hogy a francba veszem észre?
Valaki azt is, hogy minek?
Ha esetleg nem lenne egyértelmű, elmagyarázom. Előttem pár méterre a leeresztett. Nincs kiegészítő tábla, mint jobb oldalon a másik kettőnél, vagy a vízszintes fehér vonal alatt az "ÖBB" felirat, mint a bal oldalinál, távolabb. Vagy ha ez mindenkire vonatkozik, akkor hol a vége? Vagy netán volt valamikor kiegészítő tábla, csak a vad nyugati szél - ami errefelé elég gyakori - egy viharos tavaszon letépte és azóta nem sikerült pótolni? Vagy volt felirat, csak krétával és az őszi monszun lemosta?
Aztán persze jól kidolgoztam magam. Miközben a felvigyázóhoz közelítettem - még feljelentkezés előtt - és megláttam a fűtőház előtt a tizenegyes Traxx-ot, megint belém nyilallt a gondolat, hogy azért egy ilyen masinával kimennék a világból is. Megbízható, kényelmes, erős és egyszerű, mint a faék. Aztán rendszerint nem hagyják. Most se. 
Az üresjáratokban elővettem egy új könyvet. Keszi Csaba: Fények az égen című regényét. Nem sok időm volt rá, hogy elmélyedjek benne, de azalatt a cirka három óra alatt az egyharmadát elolvastam. Vitt magával a cselekmény, mint ahogy a mozdonyom a mögé kapcsolt vonatot. Ajánlom mindenkinek. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése