2017. január 9., hétfő

Szolgálati anekdoták - 114. rész

Gyárira készültem, Esztergomban kötöttem ki és Szerelvényezővel végeztem. Röviden így tudnám elmesélni a mai szolgálatot. 
A 222-es Daihatsu akkujának a feszültség értéke a hétvégén -ebben a szibériai télben- nullára redukálódott és semmilyen munkavállaló, vagy valamiféle istenséghez hasonlatos egyed se termett hétfőig aki felrángathatta volna a jószágot a tehénszaros győri fűtőházba, így nekem jutott eme megtisztelő feladat. Őszintén szólva jobban örültem neki, mint egész nap a tökömet vakarászni a beíróban.
Hajnali 8 órakor indultam meg a kettő órás kilencven kilométeres útnak. Kellemes érzés töltött el, mikor rákanyarodtam a szanatórium vasút pályájára, feltolultak bennem az emlékek - de csak a jók -, félszegen elmorzsoltam egy kóbor könnycseppet a szemem sarkában (de lehet, hogy az alamóneum doboz felbontásakor spriccelt oda egy csepp az energiaitalból), majd rágyújtottam egy százas kék dönhillre, élesen kisercintettem az ablakon és magam elé mormoltam: faszom.
Szesztergom állomás... vagyis a háborús övezet építési munkálatai jelenleg állnak. Nem a hidegre való tekintettel, hanem mert jött a karácsony, meg a szilveszter. Mindig is tudtam, hogy a kétkezi melósok nagy piások, meg van szilveszteri buli, meg utószilveszter, meg az after parti after partijának aftere, de hogy nyolc napig nem sikerült kipihenni az újévi dorbézolást, azért az már sok. Tudom, kemény fagy van és ilyenkor nehéz a földet kaparni...



A hatalmas létszámnak köszönhetően szolgálattevő Feri kezelte az egyetlen megmaradt helyszínit, hogy megtolathassam magamnak a gépet. Pozitívum: öt kapcsolási pótlékot sikerült összekalapálnom! Azt kérded, hogyan? Így: 
Rájártam a kihúzóban álló két gépre. Összekapcsoltam a három mozdonyt, mert a 222 volt belül... Ez kettő. Kihúztam, a kút felé félreállítottam a dögöt (3). Visszatoltam a 203-ast a helyére (4). Újra felvettem a dögöt (5). Remélem kifizetik!



A visszaút kicsit hosszabbra sikerült a sok vonatkereszt miatt. Győrben aztán belöktük a tehénszaros fűtőházba azt a fost (ecsém), aztán gazdám közölte, hogy akkor bejelentkezhetek a 307-esbe Szerelvényezőnek. Másfél órára. Azalatt elmentem cigiért, meg folyékony energizerért, megírtam a szalagot, meg... jah, mást nem. 



Úgy tervezték, hogy amikor megyek már jöjjek visszafelé.



1 megjegyzés: