2016. december 10., szombat

Szolgálati anekdoták - 108. rész

Megérkeztünk Fehérvárra (5 perccel korábban). Utasaink elégedettségtől pozsgás arccal elhagyták a járművet. Én meg ott remegek a vezetőálláson még három - öt percig, mert út közben kerülgettem a szarvasokat, vaddisznókat, parasztokat és az egyéb állatfajtákat.
Gondoltam legyőzöm a stresszt se perc alatt, ha kimegyek a Gombába, veszek egy szűz pattintós zsömlét és elszívok egy százas koporsószöget. Összeszedtem a kis pénzecskémet (meg magamat), és vezetőállás csere után nekivágtam a messzi útnak. (Aki nem tudná, hogy Fehérváron hol található a Gomba, azoknak elmesélem -a többiek ugorjanak a következő bekezdéshez-: az állomásról kilépve át kell trappolni a buszpályaudvaron, majd balra kell tartani, amíg el nem érsz egy dohányboltot. Na az az.)
Sajnos most egyik dekoratív, fiatal eladó csajszi se volt, csak egy segg ronda fickó (gondolom a góré), úgyhogy nem időztem annyit, mint máskor. Kicsit eltávolodva a Gombától egy pad mellett felpattintottam az alkoholmentes sörömet, és kényelmesen rágyújtottam. Épp a cigim felénél jártam, mikor mellém lépett a szerv.
- Jó napot kívánok!
- Jó napot!
- Ugye tudja, hogy a pályaudvar területén tilos a dohányzás?
Nem értettem a kérdést:
- Persze, hogy tudom.
- Akkor miért dohányzik?
- Mert ez nem a pályaudvar, hanem közterület.
- Itt állnak a buszok.
- Igaz, de a legközelebbitől is nagyjából harminc méterre vagyok, úgyhogy ez közterület.
Nem akarta hagyni, hogy büntetés nélkül megússzam:
- Jó, de közterületen nem lehet alkoholt fogyasztani!
- Ezt is tudom.
- Akkor miért iszik sört?
- Ez alkoholmentes. -mutatom neki a dobozt.
- Jó, akkor személyigazolványt kérem felmutatni.
- Az nem fog menni.
Na, erre felgyúltak szemében a remény lángjai, hogy mégis csak meg lesz a napi kvóta:
- Miért nincs magánál?
- Mert fennhagytam a vonaton.
- Ha elhagyta bekísérem, és bejelentheti.
- Annak egyik felvigyázó se örülne, ha bekísérne az őrsre.
- Ezt hogy érti?
- Mozdonyvezető vagyok és fél óra múlva indulok vissza Komáromba. Ha annyira látni szeretné, akkor a vonathoz kísérjen, mert itt parkolok az első vágányon.
- Nem szükséges. Viszont látásra! -azzal faképnél hagyott.


1 megjegyzés:

  1. Balázs, hogy te mekkora a f*sz vagy (vagy rutinos, még gondolkodom). 😂😂😂

    VálaszTörlés