2016. április 21., csütörtök

Szolgálati anekdoták - 98. rész

A tehénszaros győri állomáson dolgozik... egy kicsit erős ez a kifejezés... szóval van egy alkalmazott, akiről igazán senki nem tudja, hogy mi a beosztása... vagy csak nekem nem mondta még senki el a konkrétumot, pedig még a reszortosunkat is kérdeztem, hogy ennek az egyednek mi a beosztása és ő sem mondta meg a frankót... vagy nem tudta, vagy nem akarta... szóval ez az egyed (nevezzük MJ-nek - hátha valaki felismeri és kisegít némi infóval) a Bakony lábánál lakik egy nagyobb faluban. Leghíresebb tette az volt, hogy nehezményezte (és parancskönyvi rendeletig jutott a dolog), hogy a mozdonyvezetők rongálják(!) a Bz-t, mert felszedik az ülést (és azon alszanak). Gondolom az utóbbi információhoz szájhagyomány útján jutott...
Tegnap nagypofájú MJ az általam továbbított vonattal ment haza. Szentlaci állomáson a második vágányra fogadtak le, ami mellett nagyjából 50 méter hosszban van egy magasabb rész lett kiépítve nagyjából másfél-két éve, az utasok fel- és leszállásának megkönnyítése céljából. A motor plusz két mellék alkotta szerelvényt igyekeztem úgy megállítani, hogy körüljárás után már ne keljen tologatni, ezért a menetirány szerinti első ajtó a magasított részen túl volt, de még azon a részen, ahol évtizedeken keresztül emberek százai lépdeltek fel és le (a szint magassága egy kicsivel a sínkorona fölött van). Ennek a majomnak meg persze ott kellett leszállnia (a feleségével együtt)... Mire leszerencsétlenkedték magukat ez a gyökér ököllel ütni kezdte a jármű oldalát (attól, hogy Bz motoros még nem kell összeverni, na). Kiléptem a fülkéből, hogy szájon rúgjam a parasztját (pardon, ezt a szót nem szabad használni... egyszer megszólt miatta egy magát tanultabbnak valló -aki azt képzeli, hogy a tisztelet a korral és a tengelyen töltött évekkel jár (mert neki múltja van! - nekem meg jövőm), pedig ugyanolyan senki a előttem, mint ez a bizonyos MJ), de a feleségére való tekintettel (aki közben eloldalgott onnan) ezt nem tettem meg, inkább csak a fejemet biccentettem meg, hogy "mi kéne te gyökér?", mire ő annyit mondott:
- Azért van az emelt peron, hogy ott álljatok meg.
Az egyébként egyre inkább általánossá váló "kurvára leszarom" hangulatom még jobban eluralkodott rajtam és csak annyit feleltem hősiesen, elfordulva a pácienstől:
- Így sikerült.
A hátam mögül (miközben a kapcsolószekrényben matattam) még annyit hallottam, hogy "azt látom", de aztán mikor észlelte, hogy pont nem érdekel a véleménye, a mondanivalója és ő se, fogta magát és az asszonya után eredt. 
Egy-két hónappal korábban Bányászingát csináltam (mert valamelyik tatabányai kolléga lebetegedett) és ez a gyökér jött ellenőrizni az állomásra (vagy okoskodni). Mikor leszállt a Győrből érkező személyről, odalépett a jegyvizsgálómhoz, és elkezdett neki ugatni:
- Nem az utasításnak megfelelően van megjelölve a vonat vége!
Akinek van típusismerete a Flirtre, azok szerintem ennyiből is értik, hogy mi lenne a gond, a többieknek elmagyaráznám, hogy amíg nincs "irányba téve", addig a végén nem jelenik meg a kettő vörös fény. Én meg, amíg nincs kijárat, nem teszem irányba. Minek? Azért, hogy úgy járjak, mint az egyik győri kolléga, aki véletlenül a könyökével meglökte a menet/fék kart és rácsattant az előtte álló járműre? Lehetne huhogni, hogy ha az ajtónyitás ki van adva, akkor nem indul el. Menettiltás áthidalás?
Két hete jött velem haza a reszortosunk (Szolnokon járt vizsgáztatni - Flirt). Elbeszélgettünk ilyen dolgokról és MJ-ről és a faszságairól, és arra a következtetésre jutottam, hogy ha ez a túlbuzgó barom bejelentene valami ürüggyel, akkor is legalább van egyvalaki, aki először felhívna, megkeresne, hogy megbeszéljük a dolgot, aztán el lenne intézve. Ezt értsd úgy: aki kirúgathatna, fegyelmi eljárás alá vonhatna, az nem fogja megtenni, a többi meg... nem ellenfél!




1 megjegyzés:

  1. Bocsi Balázs de csak én nem ismerem fel kódjel alapján ezt az "uriembert". Priviben közölhetnéd velem kilétét hátha nekem is volt már vele regénybe illő afférom.( tudod én sem vagyok puhakenyér fajta rajzszög tipusú emberekkel)

    VálaszTörlés