2016. április 5., kedd

Szolgálati anekdoták - 97. rész

Nincs is annál jobb, mint Komáromban kezdeni és végezni!
3%-ért meg pláne.
Feljelentkezéskor Felvigyázó Attila adta le a kottát: önköltség Franzstadt és ott a 009-es Traxx, egy rajkai kilépőssel. Mielőtt elindultam volna megnéztem, mégis merre van ez a cájg: Kecskeméten legelt. Úgyhogy ennek szellemében felszálltam a személyvonatra. 
Kelenföldön meg le. Kérdeztem/kértem ott a 5/6 közötti peronon szolgálatot teljesítő kolléganőt -aki úgy nézett rám, mint TEK kommandós a migránsra-, hogy legyen olyan kedves és kérdezze meg a toronytól, lenne e valami tehervonat, vagy gépmenet Fradiba, önköltség mennék oda tehervonatért. Először is ez az ostoba bunkó picsa nem fogadta a köszönésemet. Másodszor azt mondta, hogy csak a 14-15 vágányok közt tudják azt nekem megnézni... A rádió meg gondolom dísznek volt a kezében, vagy ellensúlyként, hogy el ne dőljön... 
Átkecmeregtem az átmenőhöz, a konténerhez, amiben egy másik perontyúk lakott. Kopogtam. Semmi. Nagy nehezen kinyitotta az ajtót a lakó. Ábrázata hasonlatos volt az etetésre váró halakéhoz. Köszöntem - ő fogadta. Ismét elmondtam a kérésemet - megnézte a KÖFE-t, rádión(!) szólt a rendelkezőnek/táblásnak, hogy lenne egy utas Fradiba (önköltséges mozdonyvezető, na mindegy...), és lenne egy teher, azt megfogná e. Erre jött a válasz:
- Annak már nyomtam egy haladót, de utána jön egy másik, ha az megfelel...
Megfelel. 
Úgyhogy ezúton is köszönöm (a MÁV-Start nevében is!) LTE-s Gábornak, hogy megállt és átvitt a tehénszaros Fradiba!!
Épp jártunk be, mikor hívott a mozdonyos Tibi, hogy merre járok? Örömmel nyugtázta, hogy már szállnék le. Szólt, hogy a kollégámat (Macit) vigyem már haza, mert az ő vonatát lezárták. (Csak nappal közlekedhet, Vmax: 60Km/h). 
Aztán nem pár perccel, egy csokis capuccino és egy szál cigivel később megérkezett a számomra kijelölt vonat. Megváltottunk és indultam, haladtam. Bicske bejáratig. Aztán pause. A balon vonatok jöttek-mentek-jöttek-mentek-jöttek-mentek. Egyszer csak meglódultunk. Át a balra. Sztárligetnél meg vissza. Tatabánya bejáraton megfog. Aztán megint meglódultunk. Tatán Felvigyázó Béla fia, Szolgálattevő András megint áttett a balra és Á.C.S. kijárati jelzőjéig ott is maradtam. Győrszentivánban meg gurultam félre, negyed háromkor. 
Hat után húsz perccel hívott a győri kolléga, hogy jön ki váltani, úgyhogy készüljek. 
Summasummarum: megfelelő feljelentkezési hely, korrekt szervezés, kényelmes jármű, időben befejezett szolgálat. Ezért jó Komáromban szolgálatba jelentkezni.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése