2015. december 6., vasárnap

Vesztegzár a Somogyban


Tudom, hogy kimaradt a komlói bulink ecsetelgetése, de sajnos a kezdődő mandulagyulladásom miatt nem sok mindenre emlékszem (főleg az oda és vissza vezető útra nem). Arra igen, hogy Sapi rokonait is meglátogattuk, akik nagyon finom pörkölttel és egy ilyen szomjas tevének megfelelő mennyiségű itallal. 

Nos a Vesztegzárnak keresztelt szomjas teve ismét nekivágott a messzi útnak, de ezúttal a somogyi székhelyre látogattunk. A zenekar még 2011 elején megfordult itt, ugyanebben a klubban, és már eléggé aktuálissá vált egy visszatérés Kaposvárra. Az utunk ezúttal sem lett rövidebb és a javára emlékszem is (a kanyargós és egyenletlen úttalan utakra, az főút melletti pár házas falvakra, ahova kb egy-két éve vezethették be a villanyt, meg a kurva nagy ködre a faszom tudja melyik autópályán és persze arra a kis üveg gyömbéres Kinleyre,, amit a Sapival kóstolgattunk... és rám jellemző módon volt benne egy kis extra... de csak négy cent vodka, na... Mond hogy Dzsindzser aléééééé!) és most nem kínlódtam semmilyen nyavalyával, úgyhogy némi sört is magamévá tettem (meg a Dzsindzser alééééé!)
Megérkezésünkkor a szokásos feltérképezési rituálénk után a Faby meghívta a tagságot egy felesre. Ismét kicsit kilógtam a sorból, mert amíg ők Jägert ittak, addig én egy szoba hőmérsékletű, ám garantáltan pancsolás mentes (a mindig vidáman mosolygó raszta pultos épp akkor törte fel a zárjegyet) Finnlandia gurult le a nyelőcsövemen. A helybéli zenekar tagjaival -akik közül az énekes már régebbi ismerős- megbeszéltük, hogy gyorsan felszórjuk a Monesz dobját, amit aztán majd az első két zenekar is használhat és aztán kezdődhet is a banzáj. 
Az első zenekar beállása és blokkja alatt hol egyik, hol másik társaimmal vitattunk meg zenekaros kérdéseket, így róluk lemaradtam, de a Damnatus-t már figyelemmel kísértem. Elmondásuk alapján volt némi csúszás a játékukban itt-ott, de mivel nem ismertem a számaikat így ez nem szúrt szemet. Az ő blokkjuk végét sem láttam, mert akkor már elbújtunk a backstage-be némi hangolásra és átöltözésre. Eztán jött egy gyors felpakolás -legalábbis aktív résztvevőként annak tűnt- és intro nélkül belecsaptunk a húrokba. Minden faszán alakult, az első két számunk alatt a közönség dohányos fele is visszaért és elkezdődött az energiák oda-vissza dobálása hogy a hangulat egyre felfokozottabb lehessen. Közkívánatra nagyjából az ötödik szám környékén rendhagyó módon változtattunk az előre gondosan megszerkesztett szetten és egy Beteg világos dal, az Időfogságában került terítékre, amit az első soros rajongóink együtt énekeltek Hökivel. Az általam jegyzett Elszenvedett sors előtt jött egy meglepetés -ami nem volt megdumálva, legalábbis nekem nem szóltak a srácok (bár lehet ez a Höki magánakciója volt -tőle kitelik)- hogy fel lettem köszöntve. És hát mint máskor, kurvára nem tudtam jól lereagálni a dolgot, így hát csak álltam hülyén és vigyorogtam, mint egy félnótás. A blokkunkat ráadás nélkül a Gyalázattal zártuk, aminek szövegét szintén együtt énekelték páran a frontemberünkkel, majd jöhettek a gratulációk begyűjtései, pacsizások meg a közös fotók készítése. Nem akartuk jobban eltolni az utolsó zenekar kezdését, így igyekeztünk rövid idő alatt elpakolni a színpadról. Bár az utánunk következő bandának csak három tagja volt -se dobos, se basszeros, így ezek laptopról mentek- a kezdésüket a felpakolással és a beállással jól kitolták anélkül is, hogy feltartottuk volna őket... Megmondom őszintén a black metal nem az én műfajom... és nagyjából a harmadik szám után már kezdett nyomasztani a dolog... inkább némi depresszív hangulat telepedett rám... nem éreztem jól magam... próbáltam sörrel tompítani, de még attól is elment a kedvem... és félreértés ne essék, nem a zenekarral volt bajom, mert a stílusukban nagyon jól csinálták, amit... csak hát ez nem az én stílusom...
Mikor befejezték viszonylag hamar összepakoltuk a cuccunkat a kocsiba és elindultunk haza. Egy darabig fenn voltam és sikeresen megelőztem, hogy a Sapi álmában lelocsoljon a frissen nyitott sörével, de miután visszataláltunk a 67-es útra már lecsukódtak a szemeim. Hajnali öt körül szálltam ki a "hátsó utcában" a turnébuszból, totál kómásan. Tántorogtam azon a száz méteren, amíg elértem a kapuig, majd fel a lépcsőkön. Nem voltam magamnál és fájt a fejem. Egy gyors fürdés után aztán bekucorodtam a takaróm alá ahogy az szokott lenni, hat óra múlva már pattantak is ki a szemeim. 



Summasummarum: ismét egy nagyon jó bulin vagyunk túl! A közönség és a hangulat nagyszerű volt és egy újabb pozitív élménnyel tértünk haza! Köszönjük Kaposvár! Kibaszottul jól éreztük magunkat! Dzsindzser aléééé!

9 megjegyzés:

  1. Hell!Csak a dob szólt laptopról mert nincs dobosunk! -_- a basszerosunk meg kint dolgozik külföldön és ezért nem tudott ott lenni! ja és nem sima black metal-t játszunk hanem gothic black-death metal-t! amúgy meg arról volt szó hogy minden együttes fél órát játszhat! ti meg kb több mint egy órát! ja meg szerintem nem mi toltuk el a beállási időt sem nekem kellett szólni h legyetek már olyan kedvesek azt kezdjetek már el pakolni mert már amúgy se sok kedvünk volt játszani! -_- meg tökre örültünk h be se jelentettétek h van még egy zenekar mintha csak magatoknak akarnátok a sikert pff tipikus magyar hozzáállás! ja és mi se éreztük magunkat jól mert a ti koncertetek közben ugráló 6-7 totál részeg tinigyereknek már nem volt utána kedve ottmaradni mert szanaszét voltak csúszva pár üveg sörtől! így szép faszán lelépett majdnem mindenki azt így ki a fasznak van kedve egyáltalán felállni a színpadra!? -_- lehet h ti inkább hazamentetek volna! azért kösz h ott maradtatok és meghallgattok minket remélem lesz jobb buli is amin együtt tudunk játszani! Csá

    VálaszTörlés
  2. Harminc percről volt szó minden zenekarnak. Úgy lett volna korrekt, ha már az elején közöltétek volna, hogy 1 órás lesz a műsorotok.
    Viszont senki nem mondott semmit. Még ha nem is állt szándékotokban eltolni a kezdésünket még is sikerült. Egyáltalán nem siettétek el,
    mint ahogy írtad is, közös fotók készítése stb. A beállásunk nem ment zökkenő mentesen tény, de ezt nem a mi hibánknak könyvelem el.
    A Damnatus frontemberének a cuccáról szólaltunk meg ő pedig épp elment pizzázni, vagyis a beállítással kapcsolatban neki kellett volna időben
    segédkezet nyújtani. Bár úgy is olyan mindegy volt hiszen negyed 1 felé járt már az idő és a közönség 80%-a lelépett addigra.
    Én a helyedben végig gondolnám az egészet, ha még egyszer 4 zenekaros közös bulit szerveztek. A helyetekben törekedtem volna arra is, hogy
    elég időt hagyok a másik bandának, vagyis hagyom a másikat is érvényesülni. Mivel köztudott egy bulin későn már kevesen maradnak. Elmentünk
    és játszottunk 10 - 15 embernek. Ami a műfajunkat illet, réteg zene. Nem arról szól, hogy futok a réten és lobog a hajam. Persze nem várhatom
    el tőled, hogy tetsszen. Viszont eléggé leminősítő stílusban írtál róla annak ellenére, hogy próbáltad hangsúlyozni miszerint nincs semmi bajod a műfajjal.
    Végezetül kalkuláld bele azt, ha eljátsszátok ezt más bandákkal is az mennyire lesz nektek jó reklám. Sok siker kívánok nektek a jövőben. Üdv :ScareCrow ( Diabolic Storm)

    VálaszTörlés
  3. nem a pár sör miatt mentünk el,hanem azért, mert egy minősíthetetlen,szar black metal banda vagytok, akik laptopról nyomatnak ezt-azt. Tudod - '' KONCERT '' - élő zene. Én black metal-t is hallgatok ezerrel, de a tiétek nem tetszett. Nem azért nem voltunk kint,mert húdebebasztunk, hanem mert rosszak voltatok. Nem bennünk kéne keresni a hibát. Egy jó zenekart szerintem részegen is megnézi az - aki akarja. Amúgy a Vesztegzár remek bulit csinált,várunk titeket legközelebb is Kaposvárra. Üdv : az ugráló tinilány.

    VálaszTörlés
    Válaszok

    1. Motionless:
      Akinek tetszik az úgy is megnézi akinek nem az nem. Ez a része engem hidegen hagy, (mínusz 2 ember) Minden esetre én nem minősítettem senkinek a zenéjét. Laptopról dob szólt. DOB
      nem más. Mivel nem találunk senkit aki ezeket a témákat leüti. Minden más élő volt.

      Törlés
    2. Mínusz 2 ember? Ahogy láttam a kutya nem állt ott a színpad előtt.. Én adtam esélyt nektek,oda álltam,meghallgattam 1 számot. YT-n tetszettek a dalaitok,viszont élőbe csalódnom kellett. Sajnálom.

      Törlés
    3. Persze Dézi mert már mint fentebb említettem a legtöbb elhúzott haza mielőtt színpadra álltunk volna. De nem fogok ezen kiakadni. Lesznek még jó koncertek. És kívánom neked, hogy még sokat csápolj a Vesztegzár első soraiban. Minden rossz érzés nélkül. Jó éjszakát.

      Törlés
  4. Ja, és még csak annyit,hogy mi örültünk neki,hogy többet játszottak, mint ti. :D

    VálaszTörlés
  5. Sziasztok!

    Szeretnék 1-2 pontosítást tenni Vesztegzár részről.

    1. Nem mi szerveztük a bulit, hanem a Damnatus. Így nem rajtunk múlott hogy hány zenekar és azok mennyi műsoridővel állhatnak színpadra. Nekünk csak annyi volt a kérésünk, hogy úgy 10 körül kezdhessünk. Ha mi szervezzük, akkor közvetlenül mi tartjuk a kapcsolatot a fellépő zenekarokkal és mi mérjük fel az igényeket.
    2. Eleve úgy volt lebeszélve, hogy mi 1 órát játszunk, ami a Facebook-eseménynél kiírt kezdési időpontok alapján látszódott is.
    3. Eleve csúszott az első koncert kezdése is. Nem a mi hibánkból. És azt követően is akadt csúszás.
    4. Mi tartottuk az 1 óra műsoridőt. Előtte sem telt sokáig a beállásunk. A koncertet követően pedig a fotózás nem hinném, hogy nagy időhúzás lett volna. De ha mégis, akkor bocsi azért a 3-4, vagy esetleg 5 percért. Utána a srácok gyorsan leszedték a gitárcuccaikat. Úgy voltunk vele, hogy a dobot majd csak a Diabolic Storm után szedjük szét, mivel tudtuk nincs dobos. Végül az átállás annyi időt vett igénybe, hogy szinte mindent le tudtunk pakolni... Az hogy ez a csúszás kinek/minek volt köszönhető, nem nagyon tudom, de biztos nem a Vesztegzárnak.

    A felsoroltak remélem, hogy elegendő okot szolgálnak az alaptalan és/vagy félinformációkon alapuló vádaskodások átgondolására.

    További sok sikert mindenkinek!

    Üdv,
    Monesz (Vesztegzár)

    VálaszTörlés
  6. Hello! Olvasgattam itt a bejegyzéseket,sok minden nem nagyon tetszik.Igen én szerveztem a bulit,úgy veszem észre mintha én tehetnék az egészről.Persze belátom 4 zenekar sok volt,sajnos ez így alakult. Elmentem kajálni mert éhes voltam,nem szép dolog ezt fel hozni.Senkinek semmi köze hozzá.Előtte is megkérdezhették volna hogy hogyan működik az erősítőm.Nem az utolsó pillanatban,kellet volna kérdezgetni.Amúgy is siettem vissza még fel sem pakolt a Diabolic Storm,addigra már ott voltam.Én nem fogok ezért fikázni senkit.Ez buli így alakult,nem kell senkit cseszegetni.Erősen gondolkozom azon,hogy szervezzek e még bulit.Nagyon erős bennem a dolog hogy soha többet.Azért mindent félre téve én jól éreztem magam.Sok sikert a zenekaroknak!!! Üdv: Bálint a Damnatusból

    VálaszTörlés