2015. szeptember 29., kedd

Analóg fényképalbum digitalizálva

Tíz-tizenöt évvel ezelőtt még analóg "gyufás skatulya" típusú fényképezőgéppel örökítettem meg a számomra akkor még fontos dolgokat. Jelentős részt mozdonyokat. Úgy döntöttem, hogy a jobb képeimet közkincsé teszem. Íme:


1999, vagy talán 2000, amikor utoljára jött a Saxonia Drezdából. A szezon első vonatát örökítettem meg. Ez volt egyébként az első saját készítésű képem.




Karesz barátom társaságában nagyon sokat utazgattunk a jelentősebb vasúti csomópontokra. Itt épp Celldömölkre látogattunk el. Találkoztunk az olaszoktól épp tesztelésen nálunk járt Ciccolinára keresztelt mozdonnyal is, de arról nem sikerült jó képet lőnöm.


Erre pontosan nem emlékszem, hogy hogyan is sikerült, hiszen akkoriban nem volt könnyű csak úgy bejutni a komáromi fűtőház területére. A friss főműhelyes Csörgőt pedig itt sikerült lencsevégre kapni.


Még első éves gimnazista voltam, amikor reggel a belépő Báthory-t elkaptam. Itt épp a körüljáró Laminátka látható. Komáromból aznap a 330-as GySEV Szili vitte le a Keletibe. 


Talán ugyanaz a nap, de akkor már hazafelé. Akkor még volt személyforgalom a déli és az északi Komárom közt. Ma csak a busz, vagy a taxi az opció.


Ez már 2004 nyara, amikor beléptem a Céghez mozdonyvezető gyakornoknak. Ezt a gépet az éjszaka folyamán fújták össze. Az oldalán egy bazi nagy GUR felirat éktelenkedett.


Ugyanezen év már talán ősze -szóval 11 éve. A gép Rajka és Hegyeshalom közt lett szolgálatképtelen, ha jól emlékszem egy személyautó szakította le a főlégtartályt és az akkuládát. Későbbi mesterem volt vele akkor. A gép helyreállításában magam is részt vettem.


A gép a Vagongyáré volt.


Karesz barátom kedvenc mozdonya volt. Jellegzetessége, hogy itt még nem volt gumirugós.


2004 októbere.
Nagyon jól emlékszem a napra, amikor meghozták a gépet az Északi Járműjavítóból. 


A legmagasabb pályaszámú győri honosítású Szili a fűtőház előtt.



Mozdonyvezető tanfolyamra Szombathelyre jártunk 2004 novemberétől 2006 májusáig. Ezek a képek még az első télen készültek.


A tanfolyamról hazafelé menetben Celldömölkön Szergejt kaptunk Rezsóval (VFK). 



2006 nyarán megkezdtem önálló szolgálatomat. Közel egy évig csak tartalékon jártam. Azóta jobban hiányzik és örülök, ha odakerülö
k.


Sosem hajtottam a gépet, mert még az előtt kiégett, hogy megtörténhetett volna. Viszont modellben a gyűjteményem részét képezte.


Még a megszállottság jele ez a kép. Típusom még mindig nincs rá...


A leghulladékabb Bobó. Olyan alacsony volt az olajnyomás benne mindig, hogy nagyjából két naponta bele kellett önteni 40 liter kenőolajat. 


Valószínűleg a Gyári tartalékot adtam ezzel a géppel 2007 tavaszán.


Amikor az Audi vonatot nem az RCH húzkodta -mert magánvasút még nem létezett.


Közbeváltó tartalékkal -akkor még az is volt.


Győr állomás felújítási munkálatai... aztán a darué is sorra került.


Nagyjából két évvel a főműhely után már eléggé le lett lakva a Szöcske.


Tehervonattal Ferencváros Nyugati Rendezőben jártam, a szent tehén meg épp ott napfürdőzött.


Az 1239-es (és a '40-es) Győrben kezdte pályafutását. Itt épp Nagyszentjánoson tolatom a répát a Közbeváltó tartalékkal.


Gyári tartalékkal fogom a finomszeszes kocsikat a "Raktári vágányon" Győrben.


2006 karácsonya...


Déliben a Fűtőháznál. Igen, itt drót nincs.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése