2012. szeptember 21., péntek

Szolgálati anekdoták - 33.rész

Vizsgadrukk és kérdések

   Ahogy közeledik az időszakos vizsga ideje -talán kollégáim nevében is mondhatom- egyre feszültebb a helyzet. Sok a bizonytalanság, hogy fog sikerülni, miből fogunk eredményesen teljesíteni, vagy elhasalni. A múlt éjszakás szolgálatomban kézhez vehettem a "Bejelentőlap járművezetői időszakos vizsgára" című nyomtatványt. Először csak pislogtam a telenyomtatott papírlapnak, aztán néztük egymást bárgyún, mert egyikünk se tudta, hogy a másik mit akar, de néhány néma perc elteltével már értettem mit akar mondani: szívni fogok!
   Ahogy eddig már megszoktuk, az időszakos vizsga körüli hacacáré és maga a vizsga is az idő előre haladtával nem hogy egyszerűsödne, hanem csak bonyolultabbá válik. Több a -felesleges- papírmunka (a napokban a kezembe nyomott az új reszortos egy nyomtatványt, amin arra voltak kíváncsiak, hogy a budapesti körvasút -a Nyugati pályaudvart Kelenfölddel összekötő vágányhálózatok összességét- mely részeit ismerem? Erre a valóságnak megfelelően megjelöltem a Ferencváros - Kőbánya-Felső - Rákos útvonalat, mert a többivel ellentétben az elmúlt nyolc szolgálati évem alatt erre jártam párszor, bár a kérdéses időszakban mindössze egyszer. Erre a telenyomtatott lap azt mondja, hogy a Nyugati felé vezető részből is vizsgáznom kell -hogy szóban, vagy csak írásban az nem derült ki, mert a "Nem igazolt" rovatban bújik meg) nagyobb a követelmény.
   A bejelentőn van még pár érdekesség, ami további bizonytalanságot szül: 
1. Az IGAZOLT és a NEM IGAZOLT kérdéskör. Mindössze három típust igazoltak meg nekem a meglévő tizenegyből, a nemek között pedig két olyan típus - classic M43 és M44- is van, amit már vagy négy éve kivontak a forgalomból, vezérlőkocsit belülről két és fél éve láttam utoljára -az is csak az M41-hez tartozó változat- és van egy típus, amiről azt se tudom, hogy mi az? Az igazoltból nem kell vizsgáznom, vagy abból csak szóban/írásban? 
2. Hogy nem került be az igazolt vonalismeretek közé a Rajka-Hegyes, a Győr-Veszprém, a Győr-Sopron és a Déli-Kelenföld? Úgy tudom, hogy ahol az elmúlt egy évben jártunk az érvényes és nem kell belőle vizsgát tenni. Vagy ez csak az év elején vizsgázókra volt érvényes? Ebben az esetben miért nem merül fel az aggályos vizsgamenet módosításának kérdése? Ad e lehetőséget az érvényben lévő jogszabály vizsgaévben, menet közi módszerváltásra? Ha nem, akkor a szakszervezet miért nem tesz semmit? Ha van rá lehetőség, akkor miért nem teszik aggályossá? Miért vizsgázhatott X fűtőház az év elején az egyik, előre meghirdetett módszer szerint és miért egy másik, nehezebb alapján a többi?
3. Jó lenne tudni, hogy mit jelent a 478-0, 4300, 8007, 8027, 8207 típusok, valamint az OPSZÁT rövidítés.
   A vizsgával kapcsolatban azért még pár kérdés, amikre valószínűleg sosem fogok kielégítő választ kapni:
- Nekem verbális problémáim vannak. Ezt úgy kell érteni, hogy nem tudok megszólalni, nehezen fejezem ki magam, hebegés-habogásnak tűnik a mondandóm akkor is, ha tudom mit akarok mondani, pláne ha van bennem egy jókora adag drukk is, amit tovább fokoz a tény, hogy egy számomra vadidegen emberrel kell beszélnem. (Tudom, hihetetlennek tűnik, de írásban sokkal könnyebben mennek dolgok, bár így is el tudok szöszmötölni egy-egy mondattal). Tegyük fel leblokkolok -előfordult már párszor. Akkor megvágnak annak ellenére, hogy tudom a kérdésre a választ?
- Miért kérnek számon olyan utasításanyagot, aminek tartalmát még betekintésre sem kapjuk meg? (F7)
- Miért egy nyugdíjas vén kecskét, egy forgalmi beállítottságút bíznak meg a mozdonyvezetők vizsgáztatására? Miért nem csak nyugdíjas az illető?
- Miért egyezik bele a szakszervezet ilyen vizsgamenetbe? Ha nem tesznek semmit, akkor milyen jogon merik képviselni a munkavállalókat? Ha a felsőbb szintekig nem jutnak el ezek a dolgok, akkor miért vannak olyan tisztségviselők, akik szarnak az egészre? Miért bólintanak rá mindenre mostanában (az elmúlt 5 évben) szakszervezeti vezetői szinten? Ennyire jól meg vannak fizetve? 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése