2018. november 1., csütörtök

Szolgálati anekdoták - 154. rész

Két éve nem jártam Esztergomban vonattal! Konkrétan az a bizonyos tokodi eset után mellőzve lettem. Jártam Tatabányára kisegíteni 690-ben, de helyben, Komáromban sosem kezdtem. Zseniális nem? Szintén nagyon előnyös, hogy a komáromi 4:08-as kezdéshez ugyanakkor kelek, mint a győri 5:30-ashoz... 


Kicsit megváltoztak a dolgok: behúzták a villanyt, FLIRT motorvonatok cirkálnak és szinte a végállomás is készen van. Azt mondjuk nem értem, hogy miért vannak még elvarratlan szálak, de tekintsünk el ettől az apró nyüansztól. Az egyik nagy változás, hogy Süttőn egyenesben állt a haladó, ráadásul lassú jel nélkül! Erre minimum 15 éve nem volt példa.
Először ugyanis gyakornokként jártam ezen a vonalon, még Bálint Feri bácsival. Ő (és még nagyon sokan a komáromi fűtőháztól) már azóta a boldog nyugdíjasok életét éli. Ha már visszatekintek: azok közül a komáromi mozdonyvezetők közül, akikkel (Feri bácsin kívül) gyakornokként utaztam, szegény Dózsa Kálmán már elhunyt, Lévai Józsi és Alföldi Lajos más cégnél dolgozik, Fülöp Zolival legutóbb együtt mentünk oktatásra és Csizmadia Sanyival pedig oktató mozdonyvezető tanfolyamra jártunk - csak én nem fejeztem be.


Amit pozitívan értékeltem, az a képen látható szerkezet. Celli motorokhoz vagyok szokva, ott eddig ilyet nem láttam, de abszolút jó ötlet és szorgalmaznám, hogy minden Bz-re (vagy akár más járműre is) kerüljön fel ilyen. Nem a kiközepelő szerkezetre gondoltam, hanem a szalag tartóra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése