2017. február 23., csütörtök

Vettem egy Mustang-ot

Mindig is meg akartam tudni, hogy milyen. Hiszen maga a Mustang egybeforrt a minőséggel, a stílussal, az eleganciával, talán még presztízsnek is számít. Aztán most, hogy hazafelé jövet nem volt tele a kezem mindennel - meg volt itt névnap, születésnap, karácsony-, gondoltam beugrok a shop-ba, és beújítok egyet. 
A szalon üres. Körülnézek, de csak egy ezeréves Csepel motorkerékpár pislogott rám vissza magányosan. Csuknám be magam mögött az ajtót, hogy "na akkor, most kirámolom az üzletet és angolosan távozom", mikor ugrik utánam az eladó. Kintről befelé! 
- Miben segíthetek? Heló! - fröcsögi utánam idegesen, mint aki egy áruházi szarkát fülelt le éppen. 
Megfordultam és... mondok magamban: tőled testileg már semmit, az biztos... aztán hallhatóra vettem:
- Egy farmert szeretnék. Feketét légyszíves. 
- Méret? - sietett a pult mögé. 
- 36-os. - léptem közelebb.
- 36? Kisebbre tippeltem...
"Ne a pöcsömet nézd, baszki."
Előkotorta amit kértem.
- Felpróbálod?
- Niná. 
Édesanyám megtanította, hogy a ruhát mindig próbáljam fel! Úgyhogy eladó már sebtében bekészítette a próbafülkébe a nadrágot. Eredtem utána.
Függöny elhúz, surranó le, nadrág le, másik fel. 
- Hupsz. Kicsi.
- Kicsi? 
"Mér én mit mondtam, baszod?" 
- Igen. Nem férek bele.
- Nem tudod begombolni se? 
- Össze se ér! - a combomon meg úgy feszült, hogyha leülök benne, akkor szétugrik a varrásnál.
- Hossza jó?
- Az fasza, csak a többit nem tudom belegyömöszölni se.
Hozott egy nagyobbat. Na, az már jó volt. Passzentos. Jeleztem is neki, hogy ez már oké.
- Szolgálhatok még valamivel?
"Sört jägerrel, de kurva gyorsan, mert idegállapotba vagyok", mert ránéztem az árcédulára... Gondoltam rafinált leszek:
- Milyen értelemben?
- Pólót, vagy pulóvert esetleg?
"De ünneprontó vagy. Kézi levezetést esetleg nem vállalsz?" 
- Azt a Csepelt, ha működik.
- Ha ha... - jól kinevette magát- nem tudom, hogy működik e, de egyébként nem eladó.
- Akkor semmit, köszönöm, csak ezt. 
Átadtam a csajnak a húsz ropit - romoljon náluk tovább -, aztán a kis papírtatyóval, benne a Mustang-gal elhagytam az üzletet. 
"Ide se jövök többet." 

Szóval, így vettem Mustang-ot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése