2016. szeptember 1., csütörtök

Szolgálati anekdoták - 102. rész

Jó ideje "nyaggat" már a "mi Gyulánk", a "Somogyi Sörtemető" és még oly sokan mások, hogy mikor jelenik meg újra valami friss, valami csámcsogni való, valami eszmefutkozás, de valahogy nem volt rá időm, se kedvem, se semmi, ami arra ösztökélne, hogy írjak. Meg aztán itt van az a kérdéskör -amit például drága jó mesteremmel vitattunk meg-, hogy amit ma itt leírok, az holnap Ilonka asztalán landol, de minimum Himmlerén. Azt meg ugye mindenki tudja, hogy nem nagyon kéne az oroszlán bajszát rángatni. 
Ha már Ilonka szóba került! Üzenném a hozzá közelebb állóknak: kezeit csókoltatom! Nem lehetne még egy kis pénzt -béremelés gyanánt- nekünk csurgatni? Nem kell sok, csak még három százalék... havonta... kétszer... nettó...
Érdekes módon két értelmesebb kollégával utaztam a napokban -ők utaztak én meg vezettem (346 meg 930... NEM ÉN KÉRTEM? JÓ?! Be akaráják fogni a számat, na! Tartalékon is voltam...) - szóval a két kolléga a Golyó, meg a Mesterem, és velük is szóba került, hogy mi lenne, ha a mozdonyvezetőket a típus és vonalismeret alapján fizetnék. (Lelki füleimmel hallom, ahogy erre páran sziszegni kezdenek, mint a forró serpenyőbe helyezett szalonna...) Az alapbért kapná az a munkavállaló, akinek egy szakvizsgája van, meg három típus és vonal/állomásismerete. Ami afölött van, az alapbérben pluszként mondjuk öt ezer bruttót jelentene. Vagy lehetne kilométer pénz: aki havi ezer kilométert hajt, az kapná az alapbért. Aki ennél többet teker le, az kapna minden ezer kilométer után 10%-ot. (Mindjárt eltűnnének Győrből a készenlétesek, meg előkészítős urak, meg a keleti országrészből páran! Fogpiszkálóval támasztanák ki a szemhéjaikat, meg ceglédi kannában vinnék a kávét, csak hogy meglegyen a havi ötezer!) Ne huhogjál, baszod! Egy hónapja váltottam Fradiban egy dolgozót... akarom mondani: ő is ennél a Cégnél munkavállaló..., aki jött keletről a vonattal. Tablettán figyelemmel kísértem és végig jött 60, azaz hatvan kilométer per óra sebességgel. Még mindig ne huhogj, tudom jól, hogy néhány vonat menetrendje arrafelé 60/60-as! DE! Ennek 80/80-as volt Fradiig, onnan meg 90/90-es. Akkor miért kell jönni 60-nal? Ne védd! Hajnali kettőkor semmi nem volt előtte! Kérdezem tőle, hogy miért tartott Gödöllőtől Fradiig az út két óráig? Erre ő: jah, hát elég nekem, ha idefelé hozok, vissza jó lesz nekem az önköltség! 
Én akkor már Rajkáról jöttem Fradiba, a 20:00-ás győri kezdéssel...
Na, de hogy kicsit mókásabb vizekre is evezzünk: a napokban nekem is sikerült megfőzni a 350-es Bz-t! Alighanem két eseménylapon jeleztem már a T. vezetőségnek, hogy a 350-es (és a 177-es) motor nem alkalmas nyáron két mellékkel a Bakonyba, de mintha eltűntek volna azok a jelentéseim az éterben... Nem kell aggódni, azóta az összes eseménylapról másolatot készíttetek, és a munkavédelmis kollégán keresztül eljuttatom a megfelelő szintekre, úgyhogy biztos lehet abban bárki, hogy ha megígérem neki, hogy bejelentem, akkor hamarosan hívatni fogják... Szóval a Bz: még indulás előtt -utasítás ellenesen- elindítottam a hátsó vezetőálláson a fűtést, valamint az utastér fűtést, persze úgy, hogy kifelé fújja a meleg levegőt. Bakonyszentlászló előtt előtt indítottam el a fűtést az általam elfoglalt vezetőálláson, hogy tovább növeljem a hűtés kapacitását. Ennek ellenére a harmadik alagút után, a 430-as szelvényben (ahol most egy 10km/h-s lassújel van egy vízmosás -és a Géprongáló- miatt kitűzve) megállt a technika. Mikor felértünk Zircre a szolgálattevő kapásból azt kérdezte: ezt a retket miért nem hagyjátok inkább otthon és hoztok egy olyat, ami nem fő meg?  


A "Jószág"... (nem selypítek)






Jah és még egy! (Ha még nem mondtam volna) ILONKÁT CSÓKÚTATOM! Egy kis pénzt még nem lehetne adni...? 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése