2012. június 4., hétfő

Szolgálati anekdoták - 24. rész

Amikor a helyzetjelző elveszi a halogént!


   Eredetileg a "Telt ház Rajkán" alcímet akartam, sőt egészen felébredésemig  ragaszkodtam hozzá, de amikor előkotortam a jegyzeteimet, valahogy ettől görbült felfelé a szám sarka. Egyébként azért volt telt ház Rajkán, ugyanis rég nem látott forgalmat bonyolított le az éjszaka folyamán az állomás. Lébényben félreraktak körül belül egy órára a Győrben váltott kilépős teherrel és eleinte arra gondoltam biztos a kummant EC és az utolsó személyek elől, de ahogy közelítettem a célállomáshoz megvilágosodtam: nem csak azért mert felkapcsoltam a reflektort, hanem azért mert vagy fél órát ácsingóztam a bejáraton arra várva, hogy legalább egy vágány felszabaduljon! Volt ott mindenféle érkező és induló vasút persze a javát a magán cégek huzigálták tovább. Minden esetre mégis valamiféle romantikus érzés kerített hatalmába, hogy talán ilyen lehetett a hőskorszak is. Egyébként nagyon pikk-pakk mentek a dolgok (nagyjából másfél óra alatt megfordultam onnan), sürgés-forgás bolygatta fel az állomás rendjét, kicsit Sopron Rendezőre, vagy a pár évvel ezelőtti Ferencvárosi hangulatra emlékeztetett.
   Igazából jobb, hogy nem ez lett a munkacím, mert erről ennél többet kár is lenne beszélni. Ami viszont a téma, az kicsit... hogy is mondjam... nem találok rá jelzőt. Majd az olvasó kitalálja! Belefolyok a dologba és akkor majd... na... tessék:
Szolgálatom paripájaként a V63 150-es masina szolgált. Ismerjük egymást jól, utaztunk együtt már néhány alkalommal (a vezénylőt ismerve fogok is), de valami most újként hatott. Valami olyan, amitől megdöbbentem. Eddig is találkoztam efféle barbársággal, de ettől kicsit elfogott a felháborodással keveredett jókedv. Ezt úgy tudnám a legjobban a szádba adni, hogy amikor nevetsz mások ostobaságán pedig alapvetően dühít az illető tette. (Amíg ezt megemészted addig felpesszentek egy sört, hogy a továbbiakban folyékonyabban menjen a sztori... Egészségedre kedves olvasóm)! Eddig is láttam itt-ott gépeken bizonyos bejegyzéseket az üzemnaplóban, vagy annak fedlapján, és néha a vezetőállás burkolólemezein is (pl.: beázik itt, vagy ott; kohószökevény; zajgenerátor; stb.), de ez viszi eddig a pálmát. Szeretném ismét szó szerint idézni, annyira jó:

"A helyzetjelző elveszi a halogént!"

Beszarok! Mi ez, valami pletykarovat egy kibaszott bulvárújságban? A felirat "megalkotója" bizonyára sok Blikket vagy efféle szennyet olvas és gondolta ír ő is egy cikket. Akkor hadd kérdezzem már meg, kedves hogy-törném-le-a-kezed művész úr, hogy akkor most férj és feleség lesz a helyzetjelző és a halogén? Nagy általánosságban a gyengébbik nemet szokták elvenni, de lehet, hogy most a helyzetjelző a papucsférj szerepét fogja játszani ebben a nászban. De ha már itt tartunk: akkor a reflektor mi? Mert ha ebből a szempontból vizsgáljuk a kérdést, akkor azt meg nem hagyja érvényesülni! Az a zsarnok helyzetjelző, az! (Mondjuk már megfigyeltem, hogy mindig az ilyen kisebbségi komplexusos kerti törpék uralkodnak a többi felett: Napoleon, Lenin, Hitler, Rákosi Mátyás vagy O. Viktor...). Drága tanult Ni gyorsfordás kollégánk mindent tud, csak magas psz. Gigantot nem látott még belülről! (Azok kedvéért, akik most kissé kitágult pupillákkal merednek a monitoruk felé, azoknak elmondanám, hogy ma a Trakció állagában 5, azaz öt különböző alap villanymozdony típust különböztetünk meg. Ebből a V43-ast gyártották a legnagyobb, 379  darabszámban. Amíg a hétköznapi ember azt látja, hogy "áh, ugyan az a cipős doboz, addig a mozdonyvezetők tudják, hogy mind a 379 darab belbecsben más és más. Különbözik többek között a fényszórók bekötése is. Na már most ezt a "jól berögződött hagyományt" aztán tovább vitték az összes magyar mozdonyon és ebből kifolyólag beszélhetünk nullás, alacsony, magas és százas  pályaszámú Gigantokról is. Tovább nehezíti a kérdést, hogy az elmúlt húsz évsorán ideológiai megfontolásból bizonyos gépek csak fix helyeken jártak. Például sokáig csak nagyon ritka esetben lehetett Nyíregyházára állomásított V63-ast látni a győri oldalon). Jah és beírja, hogy a "RID átadva". Szerszám, biztosíték, van e, arról egy szót nem ír. Ki a faszt érdekel az a kurva RID? Ez megy! Meg ennyi ésszel összefirkálni a mozdonyt!
   A másik, amin a napokban kicsit megmosolyogtam, azt egy FLIRT üzemnaplójában találtam: "Hiányzik a hamus!" Neked, kis barátom! A saját  és a  családod egészségedet rombold, ahogy akarod, de az enyémet ne! Ha rajtam múlik fel se szerelik a vezetőállásra! Én magam is cigarettáztam, sőt egy jó koncert vagy szex után még manapság is rágyújtok, de igyekszem kerülni a nem dohányos társaimat. Nem azért mert olyan kibaszottul jó lélek vagyok és érdekel a hevenyészett egészsége, hanem mert tudom jól, hogy ha engem valami zavar, akkor mennyire dühítő, ha azt a jelenlétemben, már-már provokatívan művelik...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése