2020. április 3., péntek

Szolgálati anekdoták - 174. rész

Abban biztos voltam, hogy előbb, vagy utóbb újabb szolgálatképtelenséggel gyarapodik az amúgy elég rövid listám, hiszen a fehérvári Bz-k messze alulmúlják az elvárható megbízhatóságot, de azt nem gondoltam volna, hogy rögtön a visszakerülésem utáni második szolgálatban történik mindez.
Az első szolgálatképtelenségem még a pályám elején a 143-as Giganttal történt - ha jól emlékszem. Az első Bz-s fekve maradásom viszont 2011 nyarán esett meg, szintén fehérvári motorral. Akkor valami hajtómű hibám volt. Szőny megállóhelyig jutottunk az első személlyel és onnan húztak vissza a komáromi tartalékkal. Ezúttal a második Bz-s elhasalásom az 5-ös számú vonalon történt, ma.
Fehérvárról tartottunk Komáromba. Nagyjából 70-75 km/h sebességgel haladtunk Bakonysárkány felé, mikor alig két kilométerre az állomástól füst szagot éreztem a vezetőálláson. Belesandítottam a tükörbe és lám: pápát választottunk! Hatalmas füstfelleg távozott a Bz kipufogójából. Ekkor kiáltotta el magát a jegyvizsgálóm magát az utastérben, hogy tűz van és álljunk meg! Azonnal megálltam, a motort leállítottam és az esetleges tűz felkutatására indultam. Az egész jármű füstben állt, ezért sietve ajtót nyitottunk, hogy kivigye a huzat. Leszálltam a pesung oldalba, fürkésztem a gép alját. Közben a keletkezett füst eloszlott, már csak a kéményből szállt ki a maradék. Folyadék szivárgását nem észleltem, törést, lógó alkatrészt nem találtam. Úgy döntöttem, hogy nem maradunk a nyílt vonalon, pláne ennyire közel az állomáshoz - ahova az esetleges segítség (mentő, tűzoltó) is könnyebben odatalál -, így újra riadót rendeltem el a gépháznak és komótosan, némi füstbe burkolózva bekocogtunk Bakonysárkányra. Még megállás előtt kíméletből leállítottam a motort, majd megrendeltem a mentesítést. Segítségünkre az utolsó üzemképes fehérvári Bz-t hozta el egy fehérvári kolléga egy remot Csörgővel. Laza 126 perc késéssel indultunk tovább.
A keletkezett némi késés miatt a közbeváltómnak, KZ-nek nem fért volna bele az idejébe, hogy megforduljon Esztergomból, így úgy alakult, hogy én megyek tovább, viszont felajánlotta, hogy ha szeretném, hoz valami kaját a boltból. Egy előre csomagolt szendvicset kértem. Nagyjából Almás de Füzitő magasságában derült ki - ekkor a késésünk 106 percre csökkent -, hogy nem megyünk el a végállomásig, hanem Lábatlanról fordulunk. Az utasainkat egy Ikarus 280-as szedte össze, hozta elénk és az érkezőket elvitte Egomba. Már visszafelé jöttünk, amikor felhívott KZ és kérdezte, hogyan lehet már csak 16 perc a késésünk? Titok! 
Komáromból már menetrend szerint indultunk tovább Fehérvárra.


Két Gigant, két Szili, egy Csörgő és most már két Bz - 14 év alatt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése