2020. január 8., szerda

Szolgálati anekdoták - 172. rész


Az év első szolgálata mindig izgalmas. 2008 szilvesztere óta nem vagyok hajlandó a Cégnél gályázni az év első és utolsó napjain. Kikérem magamnak – a szabadságot! Ezúttal közel két hét pihenő után tértem vissza és mit ne mondjak, jól esett! Kezdtem kicsit befordulni, feszültté válni a szürke mókuskerék miatt – annak ellenére mondom ezt, hogy a decemberi vezénylésem nem tartalmazott 03:50-es jelentkezést (amiért rendkívül hálás vagyok)! Kellett már némi távolság az emberektől.
Az első szolgálatom papíron 07:10-kor kellett volna jelentkeznem. Aztán idő közben módosítottak rajta (17 perccel korábbra vették a kezdést). Hogy mikor, az sosem derül majd ki, de szerencse, hogy még egy nappal előtte megnéztem (többek között) a vezénylésem digitális verzióját. A vonatszámok alapján Hegyeshalom és Győr közti ingázás várt rám. Rémlett egy tavalyi parancskönyv, amiben reszortosunk tájékoztatott bennünket a vontatáskiegyenlítés miatti GySEV Flirt-ök használatáról. A szerelvényforduló alapján három vonatomon is megnyertem a sportszeletet (ebből kettő szerelvénymenet).
A szolgálat tartalmát csak másnap ismerhettem meg. Ekkor tudtam meg hányszor kell egyik járműről a másikra átugrálni. Agybaj! Feljelentkezés, járműátvétel, kijárás, vonat előkészítés, közlekedés, érkezés Hegyeshalomba, váltás. Eltelt 70 perc és már el is hagytam az elsőt! Átrohantam az ötödikről az elsőre, leváltottam az éjszakás dolgozót. Visszaindulás 8:47-kor, érkezés Győrbe 9:14-kor. Óra húszkor már lezártam, és vittem be a felvigyázóhoz a kulcsot (ahogy a parancskönyvben elő van írva). Rohanás vissza az állomásra, hogy önköltség visszamenjek Hegyesbe. Érkezés 10:21-kor, visszaindulás Régióval (másik szerelvénnyel) 10:35-kor. Ekkor döntöttem úgy, hogy elég volt, elmegyek vizelni és valami táplálékért. Tudom, hogy bunkó vagyok és másokat sért, de senkinek nem vagyok hajlandó evés közben se kezet nyújtani, se ajtót nyitni, se mással foglalkozni, főleg ha erre a műveletre mindössze 15 perc marad indulásig!
Úton a páros Régióval észrevettem milyen jól sikerült a 009-es Talent felújítása. Ültél már ötven éves Csepel bicikli csomagtartóján, sziklás földúton egy meredek lejtőn lefelé menet? Akkor sejted mennyire üt. A kamerákat nem sikerült kicserélni, pedig néhány ezresért olyan HD felbontású kamerákat lehetne beszerezni, aminek a képén nem csak néhány kósza pixelből kellene kisilabizálni a menesztést! Lébény után a DVJ kijelzőről eltűnt a jel és óbégatni kezdett az éberségi. Összefosta magát az EVM. Megállás után automata le, fel és futás tovább. 12:22-kor átadtam a kollégának, majd szaladtam át a másik ER-hez, hogy önköltség visszamenjek Győrbe. Tudsz még követni?
Felmentem az öltözőbe, és eldőltem a pihenőben egy ágyon. Kétszer fordítottam a fejemen, majd 13:58-kor az ébresztő keltett. Felhúztam a bakancsom, felöltöztem és mentem is le. Leváltottam a kollégát arról a GySEV Flirtről, amivel reggel eljöttem Hegyeshalomból (aznap ő volt a negyedik azon a járművön). Tőle tudtam meg, hogy a nyolcas automatát nem abban a szekrényben kell keresni, ahol a PZB-t kiiktatod, hanem a másikban. (A mi járműveinken ilyen egység nincs, és a baloldalon csak hét automata van). Szóval, ha elindulás után a szemközti monitoron feljön a „PZB fékbizbasz aktív” felirat, akkor nem jól lett kiiktatva az LZB! Úgyhogy balra fordulsz, ajtó kinyit, nyolcas automata lekapcsol és lesz EVM kijelzésed.
Vezetés szempontjából jobban tetszett a GySEV Flirt. A vezetőállás tisztasága már hagyott némi kívánnivalót maga után, de hát ez történik, ha mindenki csak meglovagolja a jószágot, és nem gondoskodik róla. Minden járművön, amin szolgálok, végigfuttatom a kis alkoholos törlőrongyomat. Nem szeretek hozzáragadni a kezelőfelületekhez, vagy a ruhámmal összegyűjteni a port, zsírt, vagy olajt.
Kiruccanás szűkebb hazámba, Komáromba, majd szerelvénymenet vissza. Tervek szerint még a személy előtt elmentem volna, de csak Győr-Gyárvárosban sikerült megelőznöm azt. Vagy nem tájékoztatták az ott várakozó utasokat, vagy csak nem figyeltek, mert sikerült újabb ellenérzést kiváltani náluk, amit nem rejtettek véka alá, mikor elhaladtam mellettük (a személyt a másik vágányra fogadták).
Hogy kinek a zseniális ötlete volt, hogy abból a szerelvényből legyen a 16:18-as betétjárat, nem tudom, de nagy zseni lehet! Kettő perc jutott az utasok beszállására és továbbindulásra, persze nem velem, mert váltottunk is. A kolléga egy másik Flirt-öt hagyott ott (nekem) az ötödiken. Ha nem csereberélünk Győrben, a betétjárat menetrend szerint elindul, Hegyeshalomban nem 14 perc maradna a váltásra és fordulóra, valamint a csornai (szombathelyi?) személyre is ugyanúgy odaérne a szerelvény…
Hogy meglegyen a szolgálat keretes szerkezete 18:14-kor visszaváltottam a 001-es Talentet (ez még nincs „felújítva” – bizonyára ezért vannak elhalasztva a feladott javítások), amivel reggel jártam ki a fűtőházból és adtam ki Ausztriába.
Jól esett az év első, szolgálat utáni sör (ami már tíz forinttal drágább)...



de tök jó volt visszatérni...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése