2016. június 30., csütörtök

Olvasó-lámpa




Ez egy olvasólámpa. Van hozzá kapcsoló. Azért van ott a felirat, hogy mindenki számára egyértelmű legyen, hogy az a kapcsoló, az olvasólámpa kapcsolásához van.
Azon gondolkoztam ebben a nagy melegben, hogy sok olvasólámpát láttam már rövidke életemben, de még egyiket se láttam olvasni. Pedig, mint a mellékelt ábra is mutatja, egy külön kapcsolóval tudjuk noszogatni a jószágot, hogy olvasson. Pedig én bizergáltam, lökdöstem piszkosul, de csak villogott összevissza. 
Aztán az jutott eszembe, mi van, ha az olvasólámpa nem is akkor olvas, amikor látják? Mint a plüss maci, meg legó, vagy matchboxok, vagy a vámpírok, meg a fából faragott királyfi. Ezek mind akkor kelnek életre, amikor mi alszunk, vagy épp nem vagyunk jelen. Vagyis lehet, hogy az olvasólámpa azután kezdi el olvasni a Háború és békét, vagy a Vonnegut összest, mikor épp nem vagyunk jelen. 
Egy valami azért még elmondható az olvasólámpáról: okos és művelt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése