Egy nagy előnye van annak, hogy már minden napot a Cégnél töltök: minden szolgálatban írok vagy eseménylapot, vagy egy blog bejegyzést - ami majdnem ugyanaz. Azért remélem a 2013 júniusában beállított rekordomat nem döntöm meg. (28 napot voltam a szolgálatban. Volt olyan, hogy mikor mentem haza, már jöttem szembe).
A mai érdekesség első sorban az, hogy állomási tartalékot adtam. Ráadásul a Gyárit! (Aki ide szokott járni, most a Húzón legelt). A második, hogy ismét kehes a gép. Mesélem:
Feljelentkezéskor a Lakberendező (aki előző szolgálatba feleslegesen irányított a Keletibe) közölte, hogy a nappalos koll... vagyis, aki nappal a gépen izzadt (MH), annyit hebegett, hogy van valami gond az akkuval. Vagy az aggregátorral. Meg valamit írtak a naplóba is. Erre a felettese megkérdezte és te írtál? Erre feleli, hogy hát nem. Miért? Jött a kérdés. Mert nem nézte meg. Úgyhogy megkért az éjszakás felvigyázó, hogy nézzem már meg mi a baja a gépnek.
Kerékabroncs vizsgálatkor ez a látvány fogadott:
Ha esetleg nem látszana: a kép közepén, a gaz csomó felett van egy sötétebb lelógó valami. Az az ékszíj. Következő lépésem az volt, megnézzem maradt e. Csak az aggregátoron. Úgyhogy jeleztem az irodának a tapasztaltakat és a reggelre a Fűtőházat irányoztuk be - ha addig nem fogy el a maradék akkutöltési lehetőségem is.
22:10-kor villant a vízhiányt jelző lámpa. Nem az MTU-jé, hanem az aggregátoré, mert épp a mérlegnél várakoztunk. (Az időt addig olvasással töltöttem - pedig lemoshattam volna az üvegeket, vagy utána kenhettem volna, de hát egy tróger, tudatlan fasz vagyok). Azonnal leállítottam, ahogy az elő van írva. Ellenőriztem a szintet: tele. Akkor mifasz van? Vártam egy kicsit, ötleteltem (a kiegyenlítő tartályt leemeltem a tartójáról és megpróbáltam visszajuttatni a vízhűtő felé a folyadékot, de szivárgott orrán-száján a rendszer), majd telefonáltam, hátha Tartalékos Roli találkozott már a "beosztott gépén" ezzel a jelenséggel. Aztán ketten ötleteltünk. És persze akkor akar minden más szakág szervezkedni, mocorogni, netán dolgozni (vagy a munkát imitálni), amikor a gépészek hibaelhárítást végeznek. Vártunk egy keveset és némi rongy nyújtotta védelem mellett megkezdtük a folyadék pótlást. Mondanom se kell, nem kellett bele túl sok. Viszont utána életre kelt a jószág, és mehetett újra a... munka. (Ez milyen csúnya szó).
Végül éjfél körül megálltunk arra a bizonyos húsz perces MKSZ-re. Negyed ötkor arra riadtam, hogy kezd kicsit hűvös lenni, de még mielőtt igazán feleszmélhettem volna, megszólított a kézi rádió (jah, igen: a Cégnél alkalmazott - egykor a rendőrség állományában is rendszeresített - ezeréves technika, amit a gépekre fel és le szerelnek/szerelünk, az bizonyos távolságból már nem megbízható. Aztán hiába írunk eseménylapot, vagy a Keletiben feleslegesen borogatták ki az ütközőbakokat, egyszerűen nem történik változás). Szóval fél öt körül már a fűtőházba támasztottam le a gépet, majd adtam fel rá a javítást. (Mondjuk nem vagyok benne biztos, de szerintem ha 4:30-kor fejezem be a tolatást, akkor a géplezárás, lejelentkezés normaidők figyelembevételével a szolgálat vége nem lehetne 4:58-kor, de javítsatok ki, ha tévedek).
Szóval most hamar gyorsan pihenek, délután kiszaladok zenekari próbára és holnap frissen, kipihenten állok ismét szolgálatba egy kiadós "dupla délis" kanyarra.
Szóval most hamar gyorsan pihenek, délután kiszaladok zenekari próbára és holnap frissen, kipihenten állok ismét szolgálatba egy kiadós "dupla délis" kanyarra.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése