2017. június 8., csütörtök

Szolgálati anekdoták - 129. rész

Ránk tört a június, itt a nyár, lehet menni üdülni, meg fesztiválokra járni, esténként kiülni a gangra, barátokkal beszélgetni a kerti sütögetés közben! Kivéve a vasutasoknak, mert nekik egyre kevesebb a szabadidejük.
A helyzet az, hogy a nagy reklámok ellenére nem tódulnak a Céghez a fiatal munkavállalók, ellenben a nyugdíjasok és még páran szívesen távoznak a kék-sárga kötelékből. Ennek köszönhető az, hogy akik maradnak, azokra marad a munka. Mert az nem lett kevesebb - szerencsére. A havi kötelező nem emelkedett, de a vezénylőink rendre megküzdenek a hiányzók miatt le nem vezényelt szolgálatok elosztásával. Jönnek a pihenő térítések, ami anyagilag lehet, hogy jó, csak azért jó lenne a megkeresett pénzt valamikor elkölteni, no meg a szolgálat fáradalmait kipihenni. Azt a részét nem is feszegetem, hogy mi van akkor, ha valakinek olyan hobbija van, ami ugyan csak kötelezettségekkel, feladatokkal jár és sok időt venne el - mint például nekem. Egyelőre nem zúgolódom a plusz szolgálatok miatt, de bízom benne, hogy a szakSZERVEzet nem engedi majd meg, hogy a havi kötelező emelkedjen.
A bevezetőmnek van némi köze a mai szolgálatomhoz, ugyanis ma egy tatabányai kezdésű, "P" térített szolgálatot végeztem. A vezénylő a beleegyezésem nélkül, a vezénylés kiadásakor már beleírta. Ez már a második ilyen eset és ez nem csak velem fordult elő. Tudjuk mit lehetne tenni ellene, de még igyekszünk rugalmasak lenni - ahogy azt egy éve egy bizonyos középvezető is kérte egy másik eset kapcsán. (Itt jegyezném meg, hogy az akkori rugalmatlanságom elég sok fejfájást és egyéb szankciókat, illetve lépéseket okozott több szinten is, úgyhogy most tessék: rugalmas vagyok).
Az oroszlányi inga régebben egy rémálom volt. 15 kilométeren 20-22 vonatot kellett leközlekedtetni és ha az egyiknél késés keletkezett, onnantól borult az összes, ráadásul a nap végére jócskán megszédült az ember - a faszát is elhagyta, ha úgy tetszik. A menetrend váltás óta valamivel élhetőbb. Igaz, csak beugrós voltam, de ez a forda, ebben a formában egész elfogadható:
- jelentkezés után egy gyors kávé (+cigi), aztán irány a Déli.
- 40 perc fordulásig
- vissza Oroszlány
- 40 perc fordulásig
- vissza Déli
- utóbbi négy ismétlése mégegyszer
- 40 perc pihenő
- vissza Oroszlány
- mikor harmadszor érsz ki Oroszlányba, utána összezársz és visszakocogsz Tatabányára
És kész.
Akár honnan nézzük, ez 6x77 kilométer, azaz 462 km. Viszont sokkal elviselhetőbb (a hosszabb szünetek és a rövidebb menettartamok miatt), mint a (Tatabánya -) Győr - Déli - Győr - Déli - Győr kanyar. Ha az 520 és 580 kilométeres fordulókban hosszabb kiállások lennének (nyugodtan meg tudnánk nyújtóztatni a lábainkat, vagy - kajálni, vagy - vakarhatnánk a golyóinkat), akkor elképzelhetőnek tartom, hogy kevesebben emelnénk fel ellene szót.
Már látom előre, hogy pár külföldre szakadt -, vagy magánvasúti beképzelt bunkó, hogy le fog ugatni azért, mert megint "telerinyálom" az internetet. (Akinek nem inge...) Azért az érdekes, hogy egyeseknek a bérük növekedésével az arcuk is nagyobb lett. Nos, a helyzet az, hogy attól, hogy egy másik ország, vagy másik társaság munkavállalója lesz valaki és esetleg kétszer, netán háromszor akkora a bére, mint azelőtt, attól még ugyanolyan büdöset szarik, mint amikor még az állami kenyérből szelte az uzsonnára valót.
Jah, és még egy! Ez egy blog. Vagyis netes napló. Ide a szerzője - azaz én - azt ír, amit akar. Elolvasni meg nem kötelező. Meg hozzászólni se! Bár a mindenlébenkanál típusú gyökerek állandó késztetést éreznek rá, hogy megtegyék. Egy tanács: ha érdemben hozzátenni, vagy egy ügy érdekében cselekedni nem tudsz, akkor inkább maradj csendben, vagy beszélgess a tükörképeddel (bár azt inkább köpd le), vagy a magadfajta barmokkal!


Oroszlányban az inga
A hőskorban ezt a képet nem lehetett volna elkészíteni, mert az összes vágányon üres, vagy rakott szenes vagonok állnának.

Késni így is késel, mert Környén van a kereszt, és egyik vágány ramatyabb állapotú, mint a másik. A II. átmenő kőtől kőig 20-as, a közepén egy száz méter hosszú 10 km/h-s sebességcsökkentés. A III. vágányon csak a tízes van meg ugyanott. (Tudnék fotót is mutatni róla, de ettől inkább eltekintenék).



Egész nap szárnyaltam..


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése