2016. december 28., szerda

Szolgálati anekdoták - 112. rész

A 2016-os év utolsó szolgálati anekdotájának első mondatát olvassa most a mélyen tisztelt olvasó. Most pedig a másodikat.Ez meg a harmadik.
Na jó, nem akarom rabolni az időt, úgyhogy máris belecsapok közepébe. Ezt is üzem közben kezdtem el gépelni, mert a komáromi egyes tartalékon (továbbiakban K1) erre is van idő. Akinek nem tűnt volna fel elsőre, azoknak jelezném, hogy szeptemberben a Kopasz még azt mondta, hogy nem írhatnak ide, mert nincs állomásismeretem! Mint ahogy azt tudjuk, állomási tolatószolgálathoz erre szükség van. Az utasítás szerint. Magasabb szinteken erről már megoszlanak a vélemények. (A vélemény meg tudjuk jól, hogy olyan, ami mindenkinek van, csak senki nem kíváncsi a másikéra. Ha meg a feletteseiddel állsz le vitatkozni, akkor meg olyan, mint a fing: jobb bent tartani.)
Október harmadikán az állomásismeret (vagy inkább annak hiánya) miatt borítottam ki azt a bizonyos bilit azzal az eseménylappal, ami aztán elég sok helyre eljutott és végül a "tokodi eset" néven híresült el. Azóta a szanatórium-vasúton rendszeresek a VBO és NKH-s ellenőrzések, javult Tokod állomás állapota, az ott dolgozók bérét megemelték - állítólag! Vagyis lehet nem volt hiába főtt krumpli.
Most meg itt ülök állomásismeret nélkül a K1-en, mert a Kopasz és tsa. GmbH kiáll azért, hogy nem kell állomásismeret. Remélem majd a bíróságon is!


Sok meló nem akadt 11 óráig. Kiugrottunk "Fülekfalvára", azaz Mordorba, vagy ahogy a topográfia és a menetrend ismeri Ácsra. Valamikor réges-régen, míg a kilencvenes években nem adták el a zsidóknak a gyárat, addig itt komoly mezőgazdasági fellegvár működött és nagyüzemben készítették a süvegcukrot. A gyárnak saját gőzöse is volt, ami ma a Füstiben tekinthető meg. A hőskor emlékére azóta a kiselejtezett 376 531-et állítottak, amit persze látogatni, megmászni, vagy koszorúzni nem lehet, hiszen a terület szigorúan őrzött.
A néhai gyár udvarát komoly vágányhálózat szövi be, de mára mindössze két leromlott állapotú sínszál használható. Az állomási vágányzáró sorompótól befelé lejt a pálya, és nagyjából másfél méteres szint különbséget végig ívben teszik meg az arra szezonálisan bejáró szerelvények. A rakott tíz kocsis elegyet az összesarazott sínen felhúzni nem egyszerű mutatvány, főleg ha az alád osztott gép homokolója üzemképtelen. A tolvez rutinos vén rókának számít és még mielőtt megindultunk volna a kesztyűbe szedett a tartályból homokot, és jó igényesen megszórta az első ötven métert. Mindezek ellenére a homlokrakodóra is szükség volt, hogy a feljutást sikeresen abszolváljuk.
13 óra körül, miután Morzsás átvette Csizitől az üres fordát visszalátogattunk Ácsra, hogy beállítsuk a megfelelő mennyiségűt szekeret rakodáshoz a gyárba. A lejutás nem okozott gondot, hiszen a fizika dolgozott, a szerelvény pedig szépen ereszkedett a lejtőn, csak néha kellett egy keveset csípnem rajta.

***

Ezzel véget is ért egy év, hiszen az idei év utolsó szolgálatának anekdotáját lehetett fentebb olvasni. Hogy jövőre jelentkezem e még, és hogy egyáltalán még tagja leszek e annak a bizonyos csoportnak (meg a Cégnek), azt egyelőre nem feszegetném. Időben ki fog derülni minden!
Addig is kívánok minden kedves és egyéb kollégának eseménymentes szolgálatot és sikerekben és béremelésben gazdag boldog új évet!

1 megjegyzés:

  1. Az állomásismeretről csak annyit, hogy amíg el nem b@szol valamit, addig marad minden a régiben. Utána pedig vagy megszerzed önkéntes alapon, vagy nem írnak oda. A kérdés csak annyi, hogy mit kell elbarmolni ahhoz, hogy a fejükhöz kapjanak...

    VálaszTörlés