Az év első szolgálata mindig
izgalmas. 2008 szilvesztere óta nem vagyok hajlandó a Cégnél gályázni az év
első és utolsó napjain. Kikérem magamnak – a szabadságot! Ezúttal közel két hét
pihenő után tértem vissza és mit ne mondjak, jól esett! Kezdtem kicsit befordulni,
feszültté válni a szürke mókuskerék miatt – annak ellenére mondom ezt, hogy a
decemberi vezénylésem nem tartalmazott 03:50-es jelentkezést (amiért rendkívül
hálás vagyok)! Kellett már némi távolság az emberektől.
Az első szolgálatom papíron 07:10-kor
kellett volna jelentkeznem. Aztán idő közben módosítottak rajta (17 perccel
korábbra vették a kezdést). Hogy mikor, az sosem derül majd ki, de szerencse,
hogy még egy nappal előtte megnéztem (többek között) a vezénylésem digitális
verzióját. A vonatszámok alapján Hegyeshalom és Győr közti ingázás várt rám.
Rémlett egy tavalyi parancskönyv, amiben reszortosunk tájékoztatott bennünket a
vontatáskiegyenlítés miatti GySEV Flirt-ök használatáról. A szerelvényforduló
alapján három vonatomon is megnyertem a sportszeletet (ebből kettő
szerelvénymenet).
A szolgálat tartalmát csak másnap
ismerhettem meg. Ekkor tudtam meg hányszor kell egyik járműről a másikra
átugrálni. Agybaj! Feljelentkezés, járműátvétel, kijárás, vonat előkészítés,
közlekedés, érkezés Hegyeshalomba, váltás. Eltelt 70 perc és már el is hagytam
az elsőt! Átrohantam az ötödikről az elsőre, leváltottam az éjszakás dolgozót.
Visszaindulás 8:47-kor, érkezés Győrbe 9:14-kor. Óra húszkor már lezártam, és
vittem be a felvigyázóhoz a kulcsot (ahogy a parancskönyvben elő van írva).
Rohanás vissza az állomásra, hogy önköltség visszamenjek Hegyesbe. Érkezés
10:21-kor, visszaindulás Régióval (másik szerelvénnyel) 10:35-kor. Ekkor
döntöttem úgy, hogy elég volt, elmegyek vizelni és valami táplálékért. Tudom,
hogy bunkó vagyok és másokat sért, de senkinek nem vagyok hajlandó evés közben
se kezet nyújtani, se ajtót nyitni, se mással foglalkozni, főleg ha erre a
műveletre mindössze 15 perc marad indulásig!
Úton a páros Régióval észrevettem
milyen jól sikerült a 009-es Talent felújítása. Ültél már ötven éves Csepel
bicikli csomagtartóján, sziklás földúton egy meredek lejtőn lefelé menet? Akkor
sejted mennyire üt. A kamerákat nem sikerült kicserélni, pedig néhány ezresért
olyan HD felbontású kamerákat lehetne beszerezni, aminek a képén nem csak
néhány kósza pixelből kellene kisilabizálni a menesztést! Lébény után a DVJ
kijelzőről eltűnt a jel és óbégatni kezdett az éberségi. Összefosta magát az
EVM. Megállás után automata le, fel és futás tovább. 12:22-kor átadtam a
kollégának, majd szaladtam át a másik ER-hez, hogy önköltség visszamenjek
Győrbe. Tudsz még követni?
Felmentem az öltözőbe, és
eldőltem a pihenőben egy ágyon. Kétszer fordítottam a fejemen, majd 13:58-kor
az ébresztő keltett. Felhúztam a bakancsom, felöltöztem és mentem is le.
Leváltottam a kollégát arról a GySEV Flirtről, amivel reggel eljöttem
Hegyeshalomból (aznap ő volt a negyedik azon a járművön). Tőle tudtam meg, hogy
a nyolcas automatát nem abban a szekrényben kell keresni, ahol a PZB-t
kiiktatod, hanem a másikban. (A mi járműveinken ilyen egység nincs, és a
baloldalon csak hét automata van). Szóval, ha elindulás után a szemközti
monitoron feljön a „PZB fékbizbasz aktív” felirat, akkor nem jól lett kiiktatva
az LZB! Úgyhogy balra fordulsz, ajtó kinyit, nyolcas automata lekapcsol és lesz
EVM kijelzésed.
Vezetés szempontjából jobban
tetszett a GySEV Flirt. A vezetőállás tisztasága már hagyott némi kívánnivalót
maga után, de hát ez történik, ha mindenki csak meglovagolja a jószágot, és nem
gondoskodik róla. Minden járművön, amin szolgálok, végigfuttatom a kis
alkoholos törlőrongyomat. Nem szeretek hozzáragadni a kezelőfelületekhez, vagy
a ruhámmal összegyűjteni a port, zsírt, vagy olajt.
Kiruccanás szűkebb hazámba,
Komáromba, majd szerelvénymenet vissza. Tervek szerint még a személy előtt
elmentem volna, de csak Győr-Gyárvárosban sikerült megelőznöm azt. Vagy nem
tájékoztatták az ott várakozó utasokat, vagy csak nem figyeltek, mert sikerült
újabb ellenérzést kiváltani náluk, amit nem rejtettek véka alá, mikor
elhaladtam mellettük (a személyt a másik vágányra fogadták).
Hogy kinek a zseniális ötlete
volt, hogy abból a szerelvényből legyen a 16:18-as betétjárat, nem tudom, de
nagy zseni lehet! Kettő perc jutott az utasok beszállására és továbbindulásra,
persze nem velem, mert váltottunk is. A kolléga egy másik Flirt-öt hagyott ott
(nekem) az ötödiken. Ha nem csereberélünk Győrben, a betétjárat menetrend
szerint elindul, Hegyeshalomban nem 14 perc maradna a váltásra és fordulóra,
valamint a csornai (szombathelyi?) személyre is ugyanúgy odaérne a szerelvény…
Hogy meglegyen a szolgálat
keretes szerkezete 18:14-kor visszaváltottam a 001-es Talentet (ez még nincs
„felújítva” – bizonyára ezért vannak elhalasztva a feladott javítások), amivel
reggel jártam ki a fűtőházból és adtam ki Ausztriába.
Jól esett az év első, szolgálat
utáni sör (ami már tíz forinttal drágább)...
de tök jó volt visszatérni...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése