Kötekedhetnékem támadt
Mai szolgálatomtól már akkor borsódzott a hátam, amikor megláttam a vezénylésem átfirkált verzióját. Hogy össze van firkálva még nem zavarna, csak azzal, hogy nem értesítettek róla, hogy változás van. Igaz nekem kötelességem -utasítás írja elő- hogy a vezénylésemet állandóan figyelnem kell, van e változás. Viszont a vezénylőnek is elő van írva, hogy a dolgozót tájékoztassa a változásról! Talán még azt a békát is lenyeli a munkavállaló, hogy nem szólnak neki -sajnos egyre gyakrabban fordul ez elő a győri területen-, viszont akkor ne írja már le, hogy "értesítve"! Persze, ő ily módon már könnyen mosakodik. Nekem meg bizonyítási eljárások hosszú sorát kell végig szenvednem kitéve az egyébként is kiélezett idegrendszeremet egy ilyen procedúrának.
Abszolút emberbarát időpontban, 0:40-kor jelentkeztem fel. Nincs elírás, ez valóban hajnali háromnegyed egy előtt öt perccel! Komáromi lakosként az egyik "legkellemesebb" jelentkezési időpont... Úgy látszott nem lesz semmi bohóckodás, mert amiért berendeltek -néhány tehervonat kerülő útirányon közlekedik pár napig- az nem lesz. Egyből fel is ajánlottam, hogy örömmel mennék el állásidőre, de sajnos ismét nem hallgattattam meg. Úgy két óra magasságában érkezett az ifjú kolléga egy Sopron felé tartó vonattal. Mindössze 1500 tonna volt, semmi az egész, a 036-os Gigant maradék öt, vontatásra alkalmas lába pedig a tőle elvárt módon teljesítette, amit kell. A Hűség városában aztán jutott némi pihenés is. Nem sok, de arra mindenképp elegendő, hogy a visszaútban ne kókadjak el, mint a krizantém a síron. És ide jutott a történet lényege, az amiért ismét koptatom a billentyűzetet.
A Győr-Sopron-Ebenfurth Vasútat (mai modern nevén Raaberbahn) nem kell bemutatni a nagy közönségnek, mindenki láthatja a zöld-sárga kocsikat és mozdonyokat fel s alá rohangálni az egyesen. Kollégáimnak pedig azt nem, hogy a spenóthuszároknál kicsit minden másként, lazábban működik. Tudok olyat, aki ha GySEV-es mozdony húzza a vonatot, inkább fel se száll... Na de térjünk vissza az általam észlelt furcsaságra. Már a jó irányba húztam a vasutat, amikor is Fertőbozon félreállítottak a harmadik vágányra. Felhúztam jelzőig és itt szúrt szemet az alábbi, mondhatnám pontatlanság. Tessenek nézni alaposan a képet:
Akinek feltűnt a "Villamos mozdony állj!" tábla helytelen használata, annak nem kell tovább magyaráznom a kételyemet. A többieknek pedig íme az értelmezés. Amikor ezt a jelet látjuk, akkor a villamos mozdonnyal csak addig a helyig szabad közlekedni, a jelzőeszközön túl lévő pályarészre már nem mehetek rá, mert vagy nincs felsővezeték, vagy egyéb okból a helyet ilyen eszközzel fedezni kell. Ezzel semmi probléma nem lenne, ha nem a bal oldalon látható fényjelzőtől egy méterre lenne, ugyanis ebben az értelmezésben akár merre is áll a váltó, a kijárati jelző után még egy métert tehetek meg és utána sehova -pedig balra van a fővágány! Ennek a táblának van három másik változata, ami a különböző irányokat is meghatározza, íme:
Ezen jelzőeszközök értelmezése a hatályban lévő F1 szerint a következő:
"...a jelzők előtt csak azokkal az üzemben lévő villamos mozdonyokkal kell megállniuk, amelyek részére a váltó a színes csúccsal jelzett irányba áll."
Ez alapján a jobb szélső lenne a megfelelő tábla Fertőboz állomás harmadik vágányának végponti oldalán, mert ha ez alapján a tábla szerint közlekednék, ami jelenleg is fel van szerelve, valószínűleg a Macinak Komáromból idáig kellett volna önköltségeznie csak azért, hogy termeljen a magyar gazdaságnak!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése