18:00-ra voltam hivatalos a Céges rendezvényre. Ez azon kevés saját irányítású szabadteheres mókák egyike, ami még megmaradt. Személy szerint nem bánom, hogy kevesebb lett, bár tisztában vagyok vele, hogy a Cégnek kizárólag a teherszállításból van bevétele.
Emlékszem, alig tíz éve még fix vonatokra tervezték a teheres szolgálatokat is, vagyis a figura tudta, hogy adott szolgálatban melyik tehervonato(ka)t és mely irányba fogja továbbítani. Vagy a fűtőházból indultunk, vagy peronon váltottunk, de önköltségezés akkoriban ritkábban fordult elő. Arról nem is beszélve, hogy nem szopatták le a munkavállalót egy Győr-Fradi Fradi-Hegyes (vagy, Sopron, vagy Rajka) és vissza valameddiggel és három-négy gépcserével. A leghúzósabb a Győr - Sopron - Fradi - Győr volt, de akkor is végig egy gépen!
De elég a régi idők anekdotázásából. Elmúlt. Új szelek fújnak. Olcsóbb a bab...
A 017-es Traxx az ól előtt várakozott. Épp a 9204-et és annak vezetőjét pihente békésen. Új papucsai fényesen csillogtak még árnyékban is. Jó volt ránézni. Át is futott az agyamon, hogy egy Traxx-szal a világból kimegyek, ha kell. Sok reményt nem fűztem hozzá, hogy rákerülök, mert általában a 45202-re és párjára, majd reggel a 9209-re forgatják ezeket a masinákat. A beíróba lépve azonban Felvigyázó Attila közölte, hogy az istálló előtti jószággal nekem lesz feladatom. Lepleztem örömöm és hogy a megérzésem ezúttal is működött. Az, hogy aztán Hegyesben fel kellett vennem a 018-as Szöcskét (alias kék tigris) már kevésbé volt örvendetes, de hát legyen. Bruttó kétszázért bármilyen retket magamra veszek.
A tehénszaros Hegyesben, épp mikor a vasat dobtam magamnak a fűtőházban felhívott a MOI, hogy 23 óra körül érkezik a vonatom. Megnéztem az órát: 19 óra és 13 perc. Csúcs.
Elérkezett az ígért idő. Addig olvastam, de a vonat csak nem érkezett.
Aztán ötödike lett. A vonat még sehol.
Túl jutottam száz oldalon, négy szál cigin, fél liter vízen, két szelet csokin, de a vonat még mindig nem érkezett.
Negyed négykor megszólalt a telefonom. MOI tájékoztat, hogy a vonatból nem lesz már semmi, úgyhogy gépmenet vissza Győr. Persze a Szöcskével együtt. Megkaptam a vonatszámot is és felhívta rá a figyelmem, hogy az a vonatszám még negyedikei! Néhány perccel később keres a rádión a Hegyeshalombittekommen. Mondja, hogy bepattintjuk ezt a csodás menetet a személy ötre, ott kapok papírt és mehetek!
Alig indultam el már csipogott is az MFB, hogy nem jó dátumot adtam meg! Meg az a jó édes... Aztán így kocogtam vissza békés hetvennel a tehénszaros Győrbe.
Szolgálat végére terveztem egy kis bevásárlást, mert előzőnap minden élelmet eltüntettem a lakomból. Betértem a Szeszkóba és ott találkoztam egy kolleginával. Kérdi:
- Most kezdesz?
- Nem - felelem -, most végeztem, éjszakás voltam.
- Nem - felelem -, most végeztem, éjszakás voltam.
- Nem látszik. - jegyzi meg mosolyogva. - Bár te még fiatal vagy! - teszi hozzá halkan.
Felnevettem:
- Te meg vicces.
Tény és való, jól bírtam az éjszakát. Most, hogy itthon ütöm a klaviatúrát érzem csak, hogy kezdek elpilledni. De sok pihenésem nem lesz, mert tíz körül jönnek villanyórát cserélni. Délután, meg mennem kell próbára. Holnap meg 5:50-kor frissen, kipihenten, józan állapotban újra vár a Cég!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése