2012. február 1., szerda

Szolgálati anekdoták - 15. rész

Hét nap a munka frontján


   A kicsit sztahanovista indításnak egyetlen oka van: érdemérmes hét napról szeretnék mesélni, de kellően rendhagyó módon. Hazafelé jövet átgondoltam, hogy mit és hogyan akarok elmesélni, de nagyjából 14 óra magasságában ledőltem, hogy hunyok egy órát aztán kb fél órája ébredtem meg és semmire nem emlékszem... jah és most van 23:12 (a napot már meg sem merem nézni)! Úgyhogy megpróbálok apránként visszafelé mindent elbeszélni, de kitudja hogy alakul a mondandó. Ha valami nem tetszik, nyugodtan közbeszólhatsz...
   A 8:31-kor Győrből induló vonaton ücsörögtem, az első sörömet szürcsölgettem és a Metropol legfrissebb számát olvasgattam, ahol találtam egy egyáltalán nem érdekes cikket, de ettől mégis egyből eldobtam magam. A cikk így szól:
A 433 Eros száguldott el tegnap a Föld mellett, méghozzá 26,7 millió kilométeres távolságban. A 34 km átmérőjű aszteroida viszonylag fényes, így akár amatőr teleszkópokkal is megfigyelhető lesz február 10-ig az éjszakai égbolton. Bla-bla-bla...
Beszarok! Az éjszaka folyamán Ferencvárosban jártam. Ha Pécsen lett volna egy amatőr teleszkóppal felszerelt rajongóm, akkor láthatta volna, hogy elszáguldok mellette! Igaz, hogy pár száz kilométerre voltam tőle, de -ezek szerint- attól még mellette! Sőt! Február 10-éig láthatja is! Inkább térjünk vissza a földre és a rideg valóságba. (Szó szerint rideg. Annyira, hogy még a Rüdiger Tó is befagyott tőle. Gyerekkoromban csúszkáltam rajta utoljára, de hát akkor még igazi telek voltak, hóval, faggyal, fehér karácsonnyal meg ami kell, nem úgy mint mostanában. Sétáltatás közben meg is ragadtam az alkalmat és ki is merészkedtem a jégpáncélra, kellő távolságban a parttól, hogyha netán mégis beszakad, nehogy legyen esélyem kievickélni.) 



   Az éjszakás szolgálatom ismét úgy sikerült, ahogy a mozdonyirányító elképzelte. A "csodálatos és hibátlan" ETCS-sel szerelt 138-as Gigant társaságában a Győrtől a tehénszaros Fegyencváros Nyugati Rendezőig és vissza közlekedtem. (Ez úton üzenem Szancsómnak, hogy este elmentem mellette, úgyhogy ha Ő is belenézett volna a teleszkópba...)! A berendezés Á.C.S.-pusztáig kiválóan működött. Mordor vasútállomás kijárati jelzője utáni lassújelre fékeztem, de a ketyere valami Baliz inkoz...cenz...tenz...cia... mindegy, osszátok be... szóval valami hiba miatt leböktem. Sebtibe imádkozni kezdtem, nehogy valami színesfém-orientált buckalakókból álló gyülevész horda megrohamozza a vonatot és elemenként széthordja azt, de ezúttal is szerencsém volt. Alig mozdultam meg már hívott is a menetirányító. Első kérdése: ETCS? Mondok, jah és együttérzően nevetni kezdtünk. Na igen, ezen ma már inkább mindenki csak nevet. (Ez egy kabaré! Egy normál vezetőállás csere maximum 20 másodpercet vesz igénybe. ETCS-sel szerelt mozdonynál -ha szerencséd van- 2 perc!) A bekötő úton eközben szépen gyülekeztek az autók. Egyik másik reflektorral -mert hát Mordor a sötétség birodalma és ott egy rakás sötét, mesebeli figura él. Kivéve azokat akiket onnan ismerek, mint pl. a Havert, a Havert, a Művész urat (bár benne nem vagyok biztos), a Rajmit, meg a kollégáimat... Egy zölddel jutottam el Herceghalomig. Ott derült ki, hogy Herceg és Bia között a jobb vágány zárva van. Úgy tűnik Győrig ez a hír nem ért el, ugyanis az írásbelin erről szó nem esett. Írhattam volna eseményjelentést róla, de azt vettem észre, hogy a blogomat gyakrabban olvassák a vezetői körökben is, mint az eseménylapokat, úgyhogy: jelentem a T. vezetőségnek, hogy elmúlt szolgálataimban az itt olvasható események történtek! Jelentem továbbá, hogy kurvára nem vagyok megelégedve a vezénylésemmel, ugyanis minden szolgálatom GV megjelöléssel van ellátva és nem KO-val! Kérném a probléma mielőbbi orvoslását! Köszönöm!
   Azért nem tetszik a helyzet ugyanis az elmúlt egy hetem így festett:
  • 01.26. Csütörtök, Húzótartalék 5:20 - 18:00-ig, 
  • 01.27/28 Péntek/Szombat, Szabadteher 20:55 - 09:35-ig,
  • 01.29. Vasárnap/Hétfő, Szabadteher 12:10 - 00:10-ig, 
  • 01.30. Hétfő/Kedd, Flirt 14:26 - 00:18, 
  • 01.31/02.01. Kedd/Szerda, Szabadteher 20:00 - 08:40. 
Ezzel a vezényléssel semmi baj nem lenne, ha a dolgozó helybeli, de ÉN NEM VAGYOK GYŐRI, HELLÓ! Bejelentett lakcímem 8, azaz nyolc kilométerre van a komármi állomástól, két-két kilométerre a szőnyi vm. és az almásfüzitő-felsői állomástól, továbbá nincs autóm, sem közúti járműre jogosítványom és ha rajtam múlik nem is lesz -a sör olcsóbb! Persze jó poén, hogy majd kiteszek egy képet magamról, hogy ne felejtsék el, hogy milyen is az ábrázatom, de a kutyát a fotóm nem viszi el sétálni és eteti meg. És még csodálkoznak, hogy sokan otthagyják a céget? Ilyen munkaidőbeosztás és fizetés mellett? Bizonyára a vasúton kívüli ismerőseim most mind azt mondják: Te választottad! Egen, ez igaz, de akkor még nem ilyen körülmények voltak! Szokták kérdezni, hogy "azért a mozdonyvezetők jól keresnek?" Azt válaszolom erre: Igen. Tőlünk nyugatra! Hazaiak meg másik munkahelyet! Nem buzdítok senkit arra, hogy hagyja el ezt a céget, mert nem kell. Mennek a dolgozók buzdítás nélkül is és ennek csak egyetlen felelőse van: a cégvezetés és politikája! Ők juttaták ide a vállalatot, ahova jutott; miattuk veszítünk el egyre több fuvart; miattuk mennek el más cégekhez a dolgozók! Csodálkozunk azon, hogy egyre többször fordul elő figyelmetlenségből bekövetkezett baleset? Ilyen munkaidőbeosztás mellett az a csoda, hogy nem naponta fordul elő!


Kérem jelentésem szíves tudomásulvételét!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése